مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت:
با اجرای طرح جم آب (جنگل کاری، مرتعداری، آبخیزداری، بیابان زدایی) در استان تحولی بزرگ درزمینه منابع طبیعی شکل خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 10 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: با اجرای طرح جم آب (جنگل کاری، مرتعداری، آبخیزداری، بیابان زدایی) در استان تحولی بزرگ درزمینه منابع طبیعی شکل خواهد گرفت.
روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، رضا احمدی روز دوشنبه اظهار کرد: این طرح که تلفیقی از عملیات جنگل کاری توأم با عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی است، با استفاده از گونه های جنگلی اقتصادی سازگار با شرایط منطقه و همچنین گونه های بادشکن در سطح عرصه جنگل کاری می شود.
وی افزود: این طرح در سطح پنج هزار هکتار بوده که 2 هزار هکتار آن در شهرستان های مهران و دهلران و سه هزار هکتاردردیگر عرصه های ملی شهرستان های مختلف استان به اجرا در می آید.
وی یادآور شد: اجرای طرح جم آب با اجرای عملیات آبخیزداری شامل سامانه سطوح آبگیر باران و پخش سیلاب ،خشکه چینی، گابیون بندی و...به منظور استفاده صحیح از نزولات جوی، جلوگیری از سیل و ذخیره نزولات آسمانی همراه بود و تمام عملیات انجام شده با همکاری و مشارکت مردم و تعاونی ها انجام می گیرد.
احمدی گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از سیل از دیگر اثرات این طرح می باشد لازم به یادآوری است که با اجرای این طرح فعالیت های هفته منابع طبیعی در آبانماه در استان ایلام کلید زده می شود./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار