با اجرای طرح جم آب (جنگل‌کاری، مرتعداری، آبخیزداری، بیابان‌زدایی) در استان ایلام تحولی بزرگ در زمینه منابع طبیعی و خصوصاً جنگل داری اقتصادی شکل خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 09 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: با اجرای طرح جم آب (جنگل‌کاری، مرتعداری، آبخیزداری، بیابان‌زدایی) در استان ایلام تحولی بزرگ در زمینه منابع طبیعی و خصوصاً جنگل داری اقتصادی شکل خواهد گرفت.

خبرگزاری کردپرس گزارش داد، احمدی در حاشیه بازدید از یکی از طرح های جنگل  کاری  در شهرستان مهران افزود: این طرح که تلفیقی از عملیات جنگل‌کاری توأم با عملیات آبخیزداری و بیابان‌زدایی است، با استفاده از گونه‌های جنگلی اقتصادی سازگار با شرایط منطقه و همچنین گونه‌های بادشکن در سطح عرصه های این استان اجراء می گردد.
وی همچنین گفت: این طرح در سطح پنج هزار هکتار اجرا گردیده که دوهزار هکتار آن در شهرستان‌های مهران و دهلران و سه هزار هکتار در دیگر عرصه های ملی شهرستان‌های مختلف استان به اجرا درخواهد آمد.
احمدی تصریح کرد:اجرای این طرح با اجرای عملیات آبخیزداری شامل سامانه سطوح آبگیر باران و پخش سیلاب ،خشکه‌چینی، گابیون بندی وهمچنین به ‌منظور استفاده صحیح از نزولات جوی، جلوگیری از سیل و ذخیره نزولات آسمانی همراه بوده و تمام عملیات انجام‌شده با همکاری و مشارکت مردم و تعاونی‌ها انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد:جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از سیل از دیگر اثرات این طرح می‌باشد./پ

منبع: خبرگزاری کردپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار