رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : اساس برنامه ریزی برای طرح های سرمایه گذاری، استفاده بهینه از استعدادها و دارایی ها و اقدامات توسعه بخش در هر منطقه ای، داشتن اطلاعات و آمار دقیق است.
کد خبر: ۱۲۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 02 November 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در این جلسه که در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر استان ما اطلاعات آمایش سرزمین ندارد، افزود: به دلیل نبود این اطلاعات، 50 درصد واحدهای تولیدی ما تعطیل هستند و بقیه زیر 40 درصد ظرفیت شان کار می کنند، در صورتی که اگر اطلاعات کافی از قابلیت های سرمایه گذاری و استعدادهای استان وجود داشت، چنین مشکلی نیز بروز نمی کرد.
کریم زاده تهیه طرح کاداستر اراضی را فرصتی برای تغییر و بهبود وضعیت کشاورزی در استان دانست و اظهار کرد: تهیه طرح با پروژه پایاب سد نوروزلوی میاندوآب و بعد از عقد قرارداد با سازمان جغرافیایی کشور شروع شده است.
وی با بیان اینکه مشاوران تا کنون توانسته اند تهیه نقشه زمینی را 9 هزار هکتار از اراضی شهرستان تکاب به پایان برسانند، ادامه داد: برای مطالعه 4 میلیون و 600 هزار هکتار عقد قرارداد شده و تا امروز 9 مشاور برای این کار تائید صلاحیت شده و فعالیت می کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه کاداستر آب و خاک و امور اراضی در حال انجام است،اضافه کرد: تا کنون نقشه حدود 130 هزار هکتار آماده بهره برداری و به مرحله اتوفوتو رسیده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال 94 طرح تهیه کاداستر اراضی آغاز شده و متعاقب آن شورای هماهنگی و کمیته فنی برای انجام هر چه مطلوب تر این طرح، بررسی اولویت بندی مناطق زراعی و شهرستان ها تشکیل شده است.
محمود مظلومی ادامه داد: سهم امور اراضی برای تهیه نقشه های طرح کاداستر 130 هزار هکتار است و تا امروز شهرستان میاندوآب را به عنوان اولویت اول در نظر گرفته ایم. همچنین نقشه های 2 هزار هکتار از اراضی پایاب سد شهرچایی ارومیه تا کنون تهیه شده است.
وی به لزوم اجرای این طرح در استان اشاره و اظهار کرد: باید بررسی تداخل ها و تعیین تکلیف اراضی حل شود تا متعاقب آن مشکلات اساسی صدور سند نیز مرتفع شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار