کد خبر: ۱۱۶۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳ 18 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت : در سال گذشته ۱۳۷ نفر (۱۳۵ مرد و ما بقی زن) بر اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند كه این رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومي پزشكي قانوني مازندران ،دكتر علي عباسي تصريح كرد :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری  با  ۱۸، آمل با ۱۶  و نور  با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان های جویبار و نکا هر کدام  با يك مورد فوتي ،‌ كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

وي تصریح کرد: بر اساس اين گزارش عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي با ۶۳ نفر( با افزایش ۱۹ درصدی) ، برق گرفتگی با ۳۴ ( افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵  ( افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با  ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

خرداد ماه بیشترین فوتی

بر اساس تفکیک ماه خرداد ماه با 17 ، ( فروردین ،آبان ،آذر ، دی )  هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با 7 مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

سنین 41 تا 50 بیشترین فوتی

سنین 41 تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش  از 61 سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

۸۷۱ مصدومین حادثه کار

عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  یک نفر بیشتر گزارش شده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار