کد خبر: ۱۱۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 21 October 2015

کمتر جدولی و کانال فاضلابی درسطح کلانشهر کرج وجود دارد که موش ها در آن این سو و آن جولان نزنند، جوندگان موذی که به قول برخی شهروندان از روی جسارت چنگ به روی گربه ها هم می زنند.

به گزارش ایرنا، جولان موش ها در کرج سابقه طولانی دارد تا آنجا که برخی مسوولان شهری به قول خودشان طی سال های گذشته تاکنون برای نابودی آنها از تله تا سموم کشنده کردند تا شاید بتوانند محیط زیست شهری را از وجود آنها پاکسازی کنند.

برخی ازدیاد موش ها را به کم توجهی مسوولان شهری نسبت می دهند و درمقابل مدیران شهر هم عامل ازدیاد موش ها را رها سازی زباله ها و پسماندمواد غذایی در جداول وکانال ها می دانند.

گذشته از ریشه یابی علل و عوامل تکثر موش ها، جسارت توام با شیرین کاری این حیوانات موذی برای شهروندان جای شگفتی دارد.

برای دیدن موش ها لازم نیست به حاشیه ها رفت بلکه هسته مرکزی شهر از جمله جداول اطراف خیابان طالقانی، پارک شرافت یا میدان آزادگان جولانگاهی است که جوندگان موذی برای ربودن طعمه ها از یکدیگر سبقت می گیرند.

نصب ماکت گربه در پارک شرافت کرج در سال های گذشته شاید بی ارتباط با وجود موش ها در محل نبود، ماکتی که بنا به گفته شهروندان نتوانست کوچکترین هراسی در این جوندگان موذی به وجود آورد.

این سو و آن سو پریدن موش ها درجداول و کانال های فاضلاب حاشیه مراکز عرضه مواد غذایی مانند فروشگاه رفاه میدان آزادگان یا قصابی های حاشیه میدان کرج و ... ذائقه شهروندان را تلخ کرده است.

ازدیاد این حیوانات موذی بنابه گفته شهروندان نتیجه مبارزه ناموفق شهرداری با موش هاست،تنازعی که کفه ترازو را به سمت بقای موش ها سنگین کرد.

به گفته شهروندان،وجود موش به عنوان یک جانور در طبیعت پذیرفتنی است لیکن محیط زیست شهری باید عاری از عوامل بیماری زایی مانندموش باشد.

شهروندی می گفت : در زبان عامیانه وقتی که گفته می شود طرف دنبال سوراخ موش است کنایه از ترس و وحشت زدگی است اما موش های کرج آنقدر راحت و آرامند که در خود احساس پناه بردن به لانه را نمی بینند.

به گفته وی ، جمعیت موش ها بخصوص در برخی مناطق رو به تزاید است و این نشان می دهد که مبارزه با آنها موثر واقع نشده است.

در این حال اصغرنصیری معاون خدمات شهری شهرداری کرج می گوید:برای جلوگیری از تکثیر موش در کلانشهر کرج با پیمانکار قرار داد منعقد شده است.

او گفت : در اجرای طرحی گشترده در حال امحای موش ها هستیم و پیمانکار موظف شده است تا در کانون های آلوده بیشترین فعالیت را داشته باشد.

هرچند در مبارزه مدیریت شهری کرج با موش ها شکی نیست اما وضعیت کنونی بیانگر آن است که روش های کنونی و پیشین برای نابودی جوندگان موذی در کرج چندان کارآمد نبوده است.

اگر اظهارات شهروندان و مسوولان شهری را ملاک مبارزه با موش ها قرار دهیم باید به این نکته توجه داشت که در گام نخست مدیریت شهری با بسیج امکانات از راه های مختلف تصمیم به امحای موش ها بگیرد ضمن آنکه شهروندان هم از ریختن زباله ها در معابر و جداول خودداری کنند تا بستر برای ازدیاد جوندگان موذی درشهر فراهم نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار