مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، از بازدید بیش از یک‌میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان در روزهای گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶ 27 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه امروز ۸ فروردین‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهارکرد: از ۲۴ اسفند تا پایان روز هفتم فروردین در مجموع یک‌میلیون و ۷۸ هزار و ۷۱۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: بیشترین آمار بازدید گردشگران مربوط به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، دست‌ساز، موزه‌ها و فرهنگی است.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از اقامت ۱۰۸ هزار و ۷۵۸ مسافر نوروزی نیز در سطح استان در این مدت خبر داد و گفت: این تعداد مسافر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کرده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار اقامت در مراکز اقامتی رسمی مربوط به هتل‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم گردی و میهمانپذیرها بوده‌است.
 
فرمانی در ادامه با بیان اینکه در این مدت یک‌هزار و 54 فقره بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان نیز انجام شده، افزود: بدنبال اجرای این بازدیدهای نظارتی برای ۶۱ واحد که بهترین عملکرد را در ارائه خدمات به گردشگران نوروزی داشتند، گواهی تشویقی صادر شد.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین ۱۴۸ واحد متخلف تذکر، ۲۳ واحد اخطار کتبی و پنج واحد گردشگری نیز به دلیل عدم توجه به تذکرات و اخطارها تعطیل و تعلیق شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار