نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مومنان می‌توانند با استمداد از فضای معنوی و روحانی ماه مبارک رمضان و تعمق در مفاهیم و آموزه‌های والای دینی در مسیر تقرب و رضایت الهی گام بردارند.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 15 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: ظرفیت‌های ارزشمندی برای تحقق معرفت دینی در ماه رمضان وجود دارد و مومنان می‌توانند با بهره‌برداری از موقعیت‌ها و فضیلت‌های آن که برای همگان مهیا و آماده است، روح و جسم خویش را با یاد خدا آرامش بخشند و به تقویت اعمال نیک و پسندیده بپردازند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید تلاش کنند تا از لحظه لحظه‌های نورانی و معنوی ماه مبارک رمضان در مسیر ارتقای معرفت دینی، سعادت و رستگاری بهره بگیرند و زمینه رضایت پروردگار را فراهم آورند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: انس با قرآن و توجه به حقیقت آیه‌های کلام وحی، یادآوری سیره و روش زندگی بزرگان دین و تفکر درباره معنای والای دعاهایی که خواندن آن در رمضان توصیه شده از جمله راهکارهایی است که می‌تواند انسان را به ارتقای معرفت دینی برساند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ترجمه‌ها و تفسیرهای بسیاری از قرآن کریم به برکت انقلاب اسلامی وجود دارد که مؤمنان می‌توانند از این سرمایه‌های ارزشمند استفاده کنند و ارتباط خود را با کلام وحی در ماه مبارک رمضان تقویت کنند.

وی به حفظ حرمت ماه رمضان تاکید کرد و گفت: برخی افراد عمدی یا سهوی بدون رعایت حرمت ماه ضیافت الهی، در شهر اقدام به روزه‌خواری آشکار می‌کنند که این اقدام به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی عنوان کرد: افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند، نباید تظاهر به روزه‌خواری کنند و در هر شرایطی باید حرمت ماه شریف رمضان حفظ شود.

امام جمعه اراک به ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برنامه های نوروزی مردم باید حول محور صله رحم باشد و مردم باید در این ایام از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: سفر کردن در ایام نوروز به مکان‌های زیارتی و سیاحتی اقدام خوبی در جهت تقویت روحیه و انگیزه است اما مردم توجه داشته باشند که موازین دینی و معیارهای اسلامی را در این ایام حفظ کنند.

وی افزود: توجه به محرومان و نیازمندان و فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی آنان به خصوص در ایام نوروز باید به وظیفه همگانی تبدیل شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: آحاد جامعه ایران اسلامی بر اساس موازین دین مبین اسلامی وظیفه دارند از هزینه‌های غیر ضروری پرهیز کرده و بخشی از درآمد خود را در راه دستگیری از محرومان و نیازمندان هزینه کنند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: فرهنگ ایران برگرفته از آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) و ائمه معصومین(ع) است، بنابراین مردم و مسئولان باید از این بزرگواران به ویژه امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) که طعام افطار خود را به فقرا می بخشیدند، در بخشش و دستگیری از نیازمندان جامعه الگوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار