رییس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰ تیم عملیاتی اعزامی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ۱۵ روستای سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان را مورد ارزیابی قرار دادند.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 05 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، رضا قاسمی، امروز سه شنبه ۱۵ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ۱۰ تیم عملیاتی از شعب و ستاد هلال‌احمر استان در مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: مأموریت تیم‌های امدادی خراسان جنوبی از روز ۱۳ اسفندماه در مناطق سیل‌زده چابهار آغاز شده است.

رئیس اداره عملیات هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: ۱۰ تیم عملیاتی استان پس از تقسیم‌بندی به روستا‌های سیل‌زده نوبندیان، نوک‌آباد، چمپانی بازار، جقلبیت، کهیربرز بالا، دمپک، گزمنزل، کرگی یزدان، پنجشنبه‌بازار، شریش بازار، باهوکلات و سعیدآباد اعزام شدند.

وی بیان کرد: تیم‌های عملیاتی استان جهت ارزیابی و امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی در مناطق آسیب‌دیده حضور یافتند.

قاسمی از ارزیابی ۱۵ روستای سیل‌زده خبر داد و تصریح کرد: تیم شعبه بیرجند به روستای نوبندیان، تیم شعبه سرایان به روستای نوک‌آباد، تیم شعبه زیرکوه به روستای نوبندیان، تیم شعبه قائن به روستای جُقلبیت، تیم شعبه خوسف به روستای کَهیربُرز بالا، تیم ستاد استان به روستای دَمپک، تیم شعبه سربیشه به روستای گَزمنزل، تیم شعبه فردوس به روستای کرگی یزدان و تیم شعبه درمیان به روستای پنجشنبه‌بازار اعزام شدند.

رئیس اداره عملیات هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از حضور سه نفر از تیم ارزیاب در روستای کرگی‌گزدان (جان محمد) خبر داد و گفت: این روستا با تعداد ۹۹ خانوار شامل ۴۰۰ نفر درگیر آبگرفتگی بودند که منازل مسکونی آن از سوی تیم خراسان‌جنوبی ارزیابی شد.

وی با اشاره به عملکرد تیم اعزامی سربیشه، تصریح کرد: دو نفر از تیم ارزیاب این شهرستان به روستای گزمنزل با تعداد ۲۵۰ خانوار و هزار و ۲۵۰ نفر سکنه برای ارزیابی در این روستا مستقر شدند.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوی با اشاره به اینکه تیم سربیشه از ۱۰۰ خانه آسیب‌دیده بازدید کردند که سه منزل به صورت جدی و کامل تخریب شده و ۴۰ منزل نیز خسارت دیده بود، بیان کرد: همچنین توصیه‌های لازم برای جلوگیری از خسارت در بارش‌های پیش‌رو و باز کردن مسیر‌های آب و پشت‌بام‌ها به اهالی روستا داده شد.

وی به اقدامات تیم شهرستان سرایان در منطقه سیل‌زده اشاره کرد و گفت: این تیم نیز به منطقه دشتیاری بخش باهوکلات، روستای نوک‌آباد و مندوک‌بازار اعزام شد.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این ارزیابی از ۵۸ منزل مسکونی بازدید و از ۱۳۰ خانوار سرکشی شد، گفت: در این بازدید تعداد ۲۲ رأس دام سبک و دو رأس دام سنگین تلف شدند و تعداد ۱۲ منزل آسیب‌دیده و نیاز به تعمیر داشت.

قاسمی با بیان اینکه طی ارزیابی این تیم، محدودیت در دسترسی به آب شرب، تخلیه آب معابر بین منازل و خوراک و لوازم بهداشتی از مشکلات اصلی این روستا بود، از جابجایی مکان کانکس‌های مدرسه به دلیل قرار داشتن در محل تجمع آب و تخلیه و انتقال آب منازل و معابر تردد در روستا توسط تیم عملیاتی سرایان خبر داد.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: در مجموع تیم‌های عملیاتی استان هزار و ۴۸۲ خانوار را مورد ارزیابی قرار دادند که از این تعداد ۱۸۴ خانوار و ۲۵ منزل مسکونی آسیب‌دیده بودند.

قاسمی از توزیع ۷۲۰ بطری آب معدنی و ۱۷ کیلوگرم نایلون در روستا‌های آسیب‌دیده خبر داد و خاطرنشان کرد: دو تیم از استان همچنان از ساعات پایانی شب در حال امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده هستند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار