ائمه جمعه استان تهران با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی بسیار مهم است و اتهام، غیبت و سیاه نمایی جایز نیست ابراز داشتند که شرکت در انتخابات تکلیف است و هر متدینی باید به عنوان تکلیف شرعی در انتخابات شرکت کند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 23 February 2024

دعوت ائمه جمعه استان تهران از مردم برای شرکت در انتخابات

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به جنگ غزه اظهار داشت: بیش از ۴ ماه است که مردم در غزه با آتش و خون دست و پنجه نرم می‌کنند و وحشی‌های روزگار بر کشتار و جنایت خود پافشاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه می‌دانند، علیرغم این جنایات رژیم صهیونیستی تاکنون در برابر عزم و اراده و استقامت این ملت بی‌دفاع شکست خورده است، افزود: متأسفانه عمق جنایات بسیار بالا است و از آن طرف بی‌تفاوتی مجامع جهانی به ویژه کشور‌های اسلامی که مایه ننگ اسلام هستند، دردآور است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: دردآور اینکه وقتی مبارزان یمنی از ورود کشتی‌ها برای تأمین نیاز‌های رژیم غاصب صهیونیست جلوگیری می‌کنند، کشور‌های مدعی اسلامی‌گری در همدستی با غربی‌ها به مقابله با این غیور مردان می‌پردازند.

وی از نورافشانی و دعای فرج و ندای لبیک یا مهدی و ابراز سرور در شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: احیای نیمه شعبان هم از سنت‌های بسیار مهم است، ق در احیا نیمه شعبان را بدانیم، در مسجد صاحب الزمان (عج) هم از ۱۲ شب احیا برگزار است.

محمودی از برگزاری جشن‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در روز نیمه شعبان خبر داد و افزود: مراسم شادپیمایی عصر روز نیمه شعبان را نیز خواهیم داشت.

وی از نامزد‌های انتخاباتی خواست، در شب و روز نیمه شعبان رنگ و بوی ستاد‌ها را امام زمانی کنند.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به روز نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان گفت: باید قدردان سربازان گمنام امام زمان باشیم، در همین ۲۲ بهمن که شما آن حماسه را رقم زدید، تیم‌های جاسوسی و گروه‌های تخریبی برنامه‌ها داشتند که سربازان گمنام اجازه ندادند.

امام جمعه موقت ورامین به برگزاری انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان جمعه هفته آینده اشاره کرد و گفت: هر شهروند حق دارد در سرنوشت خود سهیم باشید، از سویی شرکت در انتخابات تکلیف است، هر متدینی باید به عنوان تکلیف شرعی در انتخابات شرکت کند.

وی گفت: حضور در انتخابات مستند به آیات قرآنی است، باید با حضور در انتخابات و افزایش مشارکت نظام اسلامی را حمایت کرد، حضور در انتخابات مصداق ان تنصرالله ینصرکم است، ما اساس نظام اسلامی و اقتدار اسلامی را باید تقویت کنیم، البته انتقادات و گلایه‌ها سر جای خود است.

محمودی با تأکید بر انتخاب افراد شایسته و اصلح گفت: باید برای رأی و انتخاب خود حجت شرعی داشته باشیم، بدانیم با این رأی در تمام اعمال آن فرد منتخب شریک می‌شویم، لذا باید در رأی دادن و انتخاب نیز دقت لازم صورت گیرد.

وی رعایت اخلاق در انتخابات خصوصا تبلیغات انتخاباتی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اتهام، غیبت و سیاه نمایی جایز نیست و خدای ناکرده برای دیگران خودمان را گرفتار گناه نکنیم.

محمودی با بیان این که نهاد نماز جمعه از همه کاندیدا‌ها به خاطر حضور در صحنه تشکر می‌کند، افزود: از همه کاندیدا‌ها متشکریم، اما از کسی حمایت نمی‌کنیم، به رأی مردم احترام می‌گذاریم، مردم با بررسی سوابق و عملکرد افراد و تحقیق و مشورت رأی می‌دهند.

مشارکت مردم در انتخابات فرصتی برای رشد اقتصاد کشور است

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی با تبریک ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت، ولی عصر (عج) و دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: یکی از توصیه‌های راهبردی مقام معظم رهبری مشترک بالا در انتخابات است و حضور پرشور مردم در انتخابات به مراتب قدرتمندتر از قدرت نظامی است.

وی افزود: دشمن با استفاده از کلید واژ‌های بی‌فایدگی انتخابات، تخلف در انتخابات، انتخابات غیر آزاد و انتخابات مهندسی شده درصدد دوقطبی‌های کاذب بین مردم و نظام است.

امام جمعه شهرستان پردیس تصریح کرد: کینه‌توزی دشمنان و عدم صداقت دشمن برای همه شفاف و روشن است، اما همسویی برخی افراد در کشور باشند جای بسی تأسف است.

‌حسینی یادآور شد: رأی ندادن و عدم حضور در انتخابات منجر به آسیب امنیتی در تصمیمات کشور می‌شود و صدمه جدی به کشف افکار جدید در جامعه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات زمینه ساز ظهور است، حضور پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده عزم راسخ ملت و اقتدار ملی است و عدم حضور در انتخابات نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند، بلکه مسائل و موانع سر راه را پیچیده‌تر می‌کند.

حضور حداکثری از لحظات نخست آغاز انتخابات حرکتی دشمن شکن است

حجت‌الاسلام عباس مرادی خطیب موقت نمازجمعه پاکدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به نزدیکی میلاد پر نور امام زمان (عج) اظهار داشت: یکشنبه آینده میلاد پر خیر و برکت حضرت مهدی (عج) نور چشم اولیا و انبیا (ع) است در کنار شادمانی‌ها تلاش کنیم خود را به منتظران واقعی ایشان نزدیک کنیم.

وی افزود: ۳ قدم می‌تواند کمک کند که به منتظران آن حضرت نزدیک شویم، معرفت، عاشق امام بودن و سوم اطلاعت و یقین بدانیم که اگر به درستی حرکت کنیم ظهور زودتر انجام می‌شود، لذا از خدا متعال بخواهیم که با رعایت این ۳ گام و رعایت تقوای الهی جز منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) باشیم.

امام جمعه موقت پاکدشت در ادامه اذعان داشت: در مسیر جهاد بودن، ظلم ستیز بودن و حامی مظلوم بودن از دیگر ویژگی‌های منتظر واقعی است. امروز ببینید که رژیم صهیونیستی با مردم غزه چه کرده و بیش از ۱۰۰۰ نفر را شهید و مجروح و آواره کرده نباید در مقابل این ظلم سکوت کرد.

مرادی در ادامه تصریح کرد: نیمه شعبان همزمان با میلاد پرنور امام زمان (عج) روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده، این مدال افتخار توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر سینه بزرگ مردان وزارت اطلاعات اهدا شده که دلسوز، انقلابی، متخصص و پایه‌های عظیم در عرصه جنگ اطلاعاتی هستند. این روز مهم را خدمت این عزیزان در کشور و به‌ویژه شهرستان پاکدشت تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی روز رأی گیری، گفت: ۱۱ اسفندماه موعد و میعادگاه انتخابات هوشمندانه و آگاه است. حضور حداکثری از همان لحظات نخست آغاز انتخابات حرکتی دشمن شکن و موجی از ناامیدی برای حیله‌های دشمنان است، اما یادمان باشد فرد اصلح را انتخاب کنیم.

امام جمعه موقت پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: مجلس قوی می‌تواند در پیشبرد اهداف دولت قوی‌تر کمک کند لذا نامزد‌های انتخاباتی از سیاه نمایی و توهین بپزهیزند و حریم‌ها را حفظ کنیم. برکت انتخابات به سالم بودن نامزد‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار