رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: فرهنگ نگاه صنعتی و نسل های جدید صنعت مسائلی هستند که در این استان نیاز به توجه جدی دارند.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 20 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حسام رسولی امروز یکم اسفند در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان اردبیل و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و درمانی گفت: این نهاد علمی و انقلابی در زمینه های می تواند مکمل فعالیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان باشد .

وی به فعالیت رسانه های جهاددانشگاهی در قالب سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس اشاره کرد و گفت: خبرگزاری ایسنا، به عنوان رسانه‌ای دانشجویی به دنبال تاثیرگذاری بیشتر در سطح جامعه و انعکاس مطالبات مردمی در سطح گسترده است و در زمینه توسعه فعالیت های صنعت استان می تواند هر یک از خبرگزاری های وابسته به این نهاد انقلابی موثر واقع شود.

رسولی حوزه صنعت را تاثیرگذارترین بخش در توسعه همه جانبه دانست و افزود: بخش صنعت با عنایت به گستره و تنوع فعالیت های می تواند ابزار مناسبی در جهت توسعه متعادل اقتصادی و به تبع آن توسعه سایر ابعاد فرهنگی، اجتماعی، علمی و ... باشد.

رسولی آموزش های تخصصی و کارآفرینی را یکی از محورهای فعالیت در جهاددانشگاهی استان اردبیل معرفی کرد و ادامه داد: ارائه آموزش‌های اشتغال‌محور و مهارت‌محور در اولویت فعالیت‌های معاونت آموزش و کارآفرینی این نهاد است و این نهاد فراتر از اشتغال به کارآفرینی تاکید دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، با اشاره به فعالیت صنایع تولیدی و صنعتی در استان اردبیل، تصریح کرد: علیرغم فعال بودن بخش صنعت در این استان، هنوز نتوانسته وجهه پیدا کند و فرهنگ نگاه صنعتی و نسل های جدید صنعت مسائلی هستند که در این استان نیاز به توجه جدی دارند.

در ادامه این جلسه ایرانی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای ساماندهی واحدهای صنفی، معادن و واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: در زمینه آموزش نیروهای انسانی برای اشتغال در صنعت می توانیم از جهاد دانشگاهی بیشتر بهره مند شویم.

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در پایان تفاهم نامه همکاری فی مابین جهاد دانشگاهی و اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان اردبیل امضا و تبادل شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار