۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در آذربایجان غربی پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 12 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در برنامه صبح بخیر ایران، با اشاره به حضور حماسی مردم آذربایجان غربی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: مردم استان ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته، در ۲۰ شهرستان و ۴۸ شهر آذربایجان غربی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافته و پایبندی خود به انقلاب و نظام را نشان دادند.

محمدصادق معتمدیان همچنین با اشاره به تمهیدات حداکثری اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان، خاطرنشان کرد: تدابیر امنیتی و اجرایی برای برگزاری انتخابات رقابتی، سالم و باشکوه در آذربایجان غربی تدارک دیده شده است.

 

استاندار آذربایجان غربی تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان را نیز ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار نفر اعلام کرده و افزود: ۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در آذربایجان غربی پیش بینی شده که که نسبت به دوره قبل، ۱۰ درصد افزایش تعداد شعب اخذ رای را در استان شاهد هستیم.

معتمدیان همچنین از فعالیت ۸۶۱ شعبه سیار اخذ رای در آذربایجان غربی خبر داده و اضافه کرد: ۱ هزار و ۱۳۴ شعبه اخذ رای شهری و ۱ هزار و ۱۶۸ شعبه روستایی برای تسهیل حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی ۲۳ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان، افزود: صلاحیت ۳۷۵ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی تائید شده که جهت تکیه بر ۱۲ کرسی استان در مجلس، با هم رقابت خواهند کرد.

استاندار آذربایجان غربی این استان را رنگین کمان اقوام و مذاهب نیز معرفی کرده و یادآور شد: انتخاب نماینده یک کرسی آشوریان در مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی برگزار شده و ۷ شعبه اخذ رای ویژه اقلیت های دینی در استان خواهیم داشت.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس برای نظارت بر انتخابات در آذربایجان غربی پیش بینی شده، افزود: با اقتدار نیروهای مسلح، نظامی و امنیتی، تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات در امنیت کامل، اندیشیده شده است.

وی در ادامه از شرکت ۱۵۱ هزار و ۳۵۱ رای اولی در انتخابات در سطح استان، خبر داده و تصریح کرد: با افزایش ۴۳ درصدی تعداد نامزدها نسبت به دوره قبل، برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی، ۳۲ کاندیدا از اقوام و مذاهب و گروه های سیاسی مختلف در آذربایجان غربی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه این استان در ادوار گذشته انتخابات بالاترین مشارکت را در سطح کشور داشته، افزود: با استفاده از ظرفیت نخبگان، علما، فرهنگیان، دانشجویان، زنان و ...، برنامه های متنوعی برای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در آذربایجان غربی جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تدارک دیده شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار