کد خبر: ۱۱۵۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 04 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، هیأت تجاری و اقتصادی ۳۵ نفره استان مانگیستائو کشور قزاقستان از صبح روز پنج شنبه سفر یک هفته ای خود به مازندران را آغاز کرد و پس از دیدار با سید محمود حسینی پور استاندار مازندران راهی شهرستان آمل شد.

این هیأت تجاری و اقتصادی به سرپرستی کولژانوف کانات، معاون اول استان مانگیستائو کشور قزاقستان، برای تقویت بسیاری از همکاری های تجاری، کشاورزی، اقتصادی و دریایی وارد مازندران شدند که ژان بیربای ماتایف، رئیس مصلحت استان مانگیستائو هم هموطنان خود را همراهی می‌کند.

این هیأت خارجی در نخستین بازدید خود از یکی از مجموعه های تک و پیشرفته تولید گل و گیاه زینتی آنتاریوم در شهرستان آمل بازدید کرد و از مراحل مختلف تولید بذر، کاشت، پرورش، محصول دهی، صادرات و قیمت محصول مطلع شد.

در راستای فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و گردشگری هیأت ۳۵ نفره تجاری، اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی به ریاست کولژانف کانات، معاون استاندار استان مانگیستائو قزاقستان وارد مازندران شد و در این سفر یک هفته ای کاردار سفارت قزاقستان و سرکنسول قزاقستان در ایران همراه تجار و فعالان اقتصادی قزاقستان است.

نشست با استاندار مازندران در محل استانداری، جلسات متعدد با فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی، نشست با شهردار ساری و شورای شهر و شورای استان از دیگر برنامه های هیأت تجاری قزاقستان است که بسیاری از مراکز اقتصادی، کشاورزی، تولیدی، تجاری، تاریخی، گردشگری و فرهنگی مازندران و بندر امیرآباد بازدید می کنند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار