مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: بوم‌گردی راهبردی پایدار به موازات حفظ منابع طبیعی است و اردبیل ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه بوم‌گردی دارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 03 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حسن محمدی ادیب ظهر امروز در نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقاء کیفی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در صنعت گردشگری و تاثیر آن در جوامع محلی و حفظ محیط زیست نخستین سمینار آموزشی حوزه بوم‌گردی‌های کشور به پیشنهاد اردبیل و با موافقت وزارت میراث‌فرهنگی با حضور میهمانان و کارشناسانی از سراسر کشور در اردبیل برگزار شد.

وی افزود: بوم‌گردی راهبردی پایدار به موازات حفظ منابع طبیعی است و می‌تواند به عنوان یک برنامه و یک راهبرد اساسی و کلان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: بوم‌گردی سالانه بیش از ۸ میلیون نفر گردشگر دارد و این مورد اهمیت توسعه آن را دو چندان می‌کند.

محمدی ادیب با اشاره به پتانسیل‌های موجود در استان اردبیل گفت: استان اردبیل با توجه به پتانسیل‌های ویژه‌ای که در حوزه جاذبه‌های طبیعی و زندگی بومی در دامنه‌های سبلان و در میان عشایر و روستاییان استان دارد از ظرفیت ویژ‌ه‌ای برای توسعه بوم‌گردی‌ها برخوردار است و برگزاری این سمینار در اردبیل می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر این اقامتگاه‌ها منجر شود.

وی عنوان کرد: برگزاری این سمینار می‌تواند با افزایش آگاهی در بین سرمایه‌گذاران، بهره‌برداران و گردشگران به ارتقای کیفی اقامتگاه‌های بومگردی و تعامل بیشتر آن با محیط زیست و جوامع محلی منجر شود که از اهداف این سمینار است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار