معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به نظارت‌های مستمر از مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه گفت: در این راستا، از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه، هزار و ۳۳۴ بازدید توسط تیم‌های ویژه انجام و ۶۸ تخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 24 January 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی،  به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی، عبدالله کبریایی معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به نظارت‌های مستمر از مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه اظهارکرد: در این راستا، از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه، هزار و ۳۳۴ بازدید توسط تیم‌های ویژه انجام و ۶۸ تخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه نظارت‌های مستمر بر مراکز درمانی توسط اداره نظارت و بازرسی این معاونت انجام می‌شود، گفت: در جریان این بازدیدها، تذکراتی ثبت و متخلفین نیز شناسایی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این بازدید‌ها در راستای نظارت بر ارائه خدمات درمانی در تمام مراکز ارائه‌دهنده خدمات مرتبط انجام می‌شود، افزود: ۱۲ پرونده در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی شده است که ۹ پرونده دارویی به تعزیرات حکومتی ارسال شده‌اند، همچنین ۲۲ پرونده صنفی نیز به تعزیرات و دادسرا ارسال شده است.

کبریایی با اشاره‌به بازرسی‌ها در حوزه دارو عنوان کرد: در این خصوص نیز ۲۱ پرونده تشکیل شده که ۲۰ مورد آن به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: بازرسی و نظارت در حوزه نظام پزشکی نیز منجر به معرفی ۹ پرونده درمانی به دادسرا و پلمب ۶ مرکز درمانی غیرمجاز و مداخله‌گر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: بازدید‌ها از بیمارستان‌های عمومی دولتی و غیردولتی، مرکز جراحی محدود و سرپایی، درمانگاه عمومی، تخصصی، دندانپزشکی، مطب پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص، دندانپزشک عمومی، دندانپزشک متخصص، مراکز MMT، دفتر کار مامایی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، کاردرمانی، مرکز پرستاری در منزل، موسسه رادیولوژی و سونوگرافی، رادیولوژی فک و صورت، لابراتوار پروتز‌های دهانی و موسسه فیزیوتراپی انجام شده است.

وی یادآوری کرد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را با مراجعه به واحد شکایات مراکز درمان و بیمارستان‌ها و معاونت درمان و یا تماس با سامانه ۱۹۰ را ثبت و اعلام کنند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار