فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور؛
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در سه ماه گذشته ۲ هزار و ۳۷۲ هکتار از اراضی ملی با تلاش همکاران یگان حفاظت و دستور قضایی رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 24 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی ملکی آهنگران  بیان داشت : با تلاش همکاران ما و در راستای ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع تعداد یک هزار و ۴۷۷ فقره پرونده تشکیل و متخلفان به مراجع قضائی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند که نسبت به دوره مشابه ۶ درصد افزایش کشفیات در این حوزه داشته‌ایم

 وی افزود : در سه ماهه سال جاری دو هزار و ۵۳۶ فقره حکم قضائی خلع ید در مساحت هفت هزار و ۴۳ هکتار در سطح استان‌های کشور اجرا شده که شاهد افزایش ۶ درصدی در این حوزه هستیم.

سرهنگ ملکی آهنگران گفت : در راستای صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی نیز یک هزار و ۳۳۹ نفر افراد متخلف دستگیر همچنین تعداد ۸۷۳ خودرو با دستور قضائی توقیف و ۳۶۶ دستگاه تجهیزات قطع درخت از متخلفان و قاچاقچیان عرصه‌های منابع طبیعی کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد : صیانت و حفاظت از انفال و عرصه‌های منابع طبیعی از وظایف ذاتی این یگان است و پیشگیری و مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی از مأموریت‌های اولویت‌دار ما محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور  مطرح کرد : 14 هزار و ۲۶۱ گزارش مردمی با سامانه ۱۵۰۴و ۱۳۹ حاصل شده که همکاران ما در یگان حفاظت منابع طبیعی به قید فوریت به موضوعات رسیدگی کردند.

وی ضمن تقدیر از مردم و همیاران طبیعت در صیانت از اراضی ملی، گفت: همکاری دستگاه قضائی و انتظامی در بحث برخورد با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قابل تقدیر است/ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار