کد خبر: ۱۱۵۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 24 January 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از شهرستان رضوانشهر سه شنبه سوم بهمن ماه ، باتوجه به هشدارهای هواشناسی ،دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رضوانشهر به ریاست مهندس سید نادر صفوی فرماندار و با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی،بخشداران و دیگر مسئولین در سالن شهید سلیمانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان رضوانشهر در این جلسه ضمن تبریک مناسبات پیش رو( ولادت امام علی (ع) و ایام الله مبارک دهه فجر) اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران شهرستان به منظور مقابله با هر گونه حوادث و خطرات احتمالی تا اطلاع ثانوی در آماده باش کامل هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین با تاکید بر هماهنگی و همکاری دستگاههای خدمات رسان اظهار داشت:اگر همکاری و هماهنگی در کارها نباشد حتی در صورت برخورداری از همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز باز هم دچار مشکل خواهیم شد.

مهندس صفوی تصریح کرد: قبل از هر حادثه ای و حتی در زمان وقوع بحران تک تک مدیران موظف به همکاری تمام وقت هستند و باید امکانات و تجهیزات مجموعه خود را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

صفوی افزود حدود ۱۴ نقطه در دو بخش مرکزی و پره سر شناسایی که مقرر گردید نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان جهت خدمات رسانی به شهروندان و روستاییان عزیز در این نقاط مستقر و حدود ۱۰ دستگاه از ماشین آلات با تعداد۲۰ نفر نیروی انسانی تا پایان شرایط پای کار و درحال آماده باش قرار گیرند.

ایشان بیان داشتند: در مواقع بحرانی، بخشداران با هماهنگی دهیاران ضمن اطلاع رسانی به ساکنین روستاها با استفاده از همه ظرفیت های مردمی و ماشین آلات آمادگی لازم را جهت مدیریت بحران داشته باشند.لازم به ذکر است برابر بررسی های انجام شده در دو بخش مرکزی و پره سر، بخشداران با همکاری دهیاران از ظهر امروز نسبت به تهیه تعدادی تراکتور جهت تردد در مسیرها و جلوگیری از مسدود شدن جاده های روستایی اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین در حوزه سوخت، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی را مکلف به برنامه ریزی مدون و دقیق در بحث پخت نانوایی های دوگانه سوز نمود تا در شرایط بحرانی مشکلی دراینخصوص ایجاد نشود.

فرماندار رضوانشهر گفت: دستگاهای خدمات رسان در شرایط عادی نقاط ضعف، امکانات، تجهزات، ذخیره سوخت و سایر اقدامات اولیه خود را در طول سال کنترل و بررسی نمایند تا از آمادگی کامل در شرایط بحران برخوردار باشند.

مهندس صفوی افزود: اعضای ستاد بحران شهرستان موظف هستند در صورت وارد شدن خسارت های احتمالی چه در حوزه شهری و چه روستایی گزارش جمع بندی خود را در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد بحران اعلام نمایند.

وی تاکید نمود: نیاز است نسبت به لایروبی رودخانه ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها نگاه عمیق‌تر و موشکافانه‌تری توسط دستگاه‌های مربوطه صورت بگیرد.

ایشان همچنان به ضرورت تامین کالاهای اساسی در شهرستان در صورت بروز حوادث تاکید و از ادارات متولی امر خواست با برنامه ریزی و رصد و نظارت دقیق شرایط لازم را درخصوص ایجاد بازاری آرام،امن و بدور از بحران فراهم نمایند.

وی افزود: از نزولات آسمانی می بایست به عنوان رحمت الهی در راستای بهره گیری از فواید آن در بخش کشاورزی، محیط زیست و توسعه جامعه استفاده شود لذا لازم است جهت استفاده مطلوب از این نعمت الهی و به منظور پیشگیری از آسیب رساندن به محصولات کشاورزی، اطلاع‌رسانی‌ها به کشاورزان و باغداران به موقع صورت گیرد.

ایشان در خاتمه ، با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی انرژی و اطلاع رسانی مطلوب دستگاه ها از مردم خواست به توصیه‌های ادارات گاز و شرکت برق در مدیریت مصرف توجه کنند تا زمستان امسال را با کمترین قطعی و مشکل سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار