مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: در راستای رشد و توسعه کشت زراعی گیاهان دارویی و استفاده زمانی و مکانی از سیستم گلخانه برای تولید نشاء گیاه دارویی آویشن برای اولین بار در سطح استان و شهرستان سرعین انجام شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 22 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، داور داوردان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان سرعین، بخش خصوصی و مدیریت جهاد کشاورزی سرعین، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه بخش خصوصی نسبت به تولید نشاء آویشن اقدام می‌کند و طی مراحل بسترسازی، کاشت، داشت و انتقال نشاء به مزرعه با اجرای روز مزرعه کشاورزان در محل حضور پیدا کرده و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نهایت با اخذ آزمون، گواهی لازم از طرف اداره فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود، افزود: گیاه آویشن به عنوان یک گیاه دارویی با خواص طبیعی و طعم و عطر خوب، در صنایع غذایی، دارویی و عطرسازی استفاده می‌شود.

داوردان تصریح کرد: به دلیل ارزش بالای این گیاه، تقاضا برای کشت آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ بنابراین، ایجاد فرصت‌های کشت و تولید نشاء آویشن در سرعین می‌تواند به عنوان یک گام مؤثر در جهت توسعه صنایع مرتبط و افزایش درآمد کشاورزان در این منطقه محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید آویشن به صورت کشت نشایی در گلخانه‌ها دارای مزایای بسیاری است؛ این روش کشت، امکان کنترل بیماری‌ها و آفات را فراهم می‌کند، عملکرد محصول را افزایش می‌دهد و باعث بهبود کیفیت گیاهان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: نشایی که در این طرح تولید می‌شود برای کشت در سطح ۱۰ هکتار برآورد شده است و با کشت نشایی این گیاه دارویی در گلخانه ضمن استفاده از تمامی مزایای کشت نشایی امکان استفاده از طول فصل زراعی فراهم می‌شود.

داوردان بیان کرد: این اقدام نه تنها به توسعه صنعت گیاهان دارویی در این منطقه کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های اشتغالزایی و اقتصادی نیز ایجاد می‌کند، امیدواریم که این تلاش‌ها به منظور توسعه کشاورزی و تولید محصولات دارویی در شهرستان سرعین با موفقیت همراه باشد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار