معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: ۲۲ هزار میلیارد ریال از محل منابع روستایی نهاد ریاست جمهوری با نرخ ۱۰ درصد به طرح‌های قابل احیا و ظرفیت افزایش تولید در قالب طرح نهضت احیای واحدهای راکد تزریق می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 22 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ شهریار عباسی  در نشست بررسی وضعیت طرح های قابل احیا و دارای افزایش ظرفیت تولید استان ایلام، اظهار کرد: در فاز اول این طرح، سهم استان حدود ۷۱۰ میلیارد ریال است که به منظور توسعه روستاها و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد روستایی اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه در برای احیای طرح های تولیدی راکد استان در قالب اجرای طرح نهضت احیای واحدهای تولیدی بیش از یک هزار میلیارد ریال نیاز است، از مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه خواست طرح های راکد و دارای ظرفیت تولید را شناسایی و معرفی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام یادآور شد: در راستای اجرای طرح احیای واحد راکد، ظرفیت مناسبی برای تامین سرمایه در گردش طرح های مختلف از جمله بوم گردی های روستایی، گاوداری ها، مرغداری ها و طرح های دامپروری فراهم شده است تا موانع و مشکلات این واحدهای تولیدی و خدماتی رفع شود.

عباسی بیان کرد: احیای کلینیک های کسب و کار و واحدهای راکد تولیدی و خدماتی از جمله ظرفیت های دیگر این اعتبار است که انتظار می رود با نگاه و توجه مدیریت ارشد استان و تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی استان شاهد رونق تولید در حوزه های مختلف تولیدی در استان باشیم.

وی از همه مدیران خواست با هدف گذاری درست و با برنامه ریزی مدون، زمینه و مقدمات لازم را برای احیا واحدهای راکد، نیمه فعال و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحدهای در حال فعالیت را فراهم کنند.

عباسی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمین محل اجرای طرح، به عنوان یکی از تضامین تسهیلات بانکی مورد تایید بانک های عامل نبوده، با نظر مساعد مسئولان، مصوب شد که از این پس ۷۰درصد ارزش تضامین از زمین محل اجرای طرح و مابقی وثیقه ها از سایر محل های دیگر تامین شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار