مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: در سال گذشته ۵۸ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان و طی ۹ ماه امسال ۱۱۴ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی با صرف ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار بهسازی و روکش شده است که این خود افزایش ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 21 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، ظهر امروز محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در همایش عملکرد امید آفرین با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی اظهارکرد: ️در سال گذشته ۵۸ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان و طی ۹ ماه امسال ۱۱۴ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی با صرف ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار بهسازی و روکش شده است که این خود افزایش ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: ️همچنین در سال گذشته ۸۲ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان احداث و آسفالت شد و این میزان در ۹ ماه امسال ۵۲.۵ کیلومتر بوده که حاکی از افزایش ۳۱ درصدی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: بهسازی و روکش راه‌های فرعی و روستایی در استان طی ۹ ماه امسال نسبت به یک سال گذشته ۹۶ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم روکش تقویتی راه‌های اصلی و شریانی به طول ۳۹۶/۱ کیلومتر و بیش از ۳۲۱ هزار مترمربع لکه‌گیری انجام شده است.

مشتری گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان احداث و آسفالت راه‌های روستایی شدت بیشتری داشته است و اکنون برخورداری از راه‌های آسفالت در استان به ۴۷.۴ درصد رسیده است که افزایش ۴.۴ درصدی اتفاق افتاده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی ادامه داد: شاخص برخورداری از راه‌های آسفالته در قبل از دولت سیزدهم ۱۰.۱ درصد بود که اکنون این شاخص به ۷.۷ درصد ارتقا یافته است.

وی تاکید کرد: ️برای تجهیز و خرید ماشین آلات راهداری ۷۷.۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مشتری افزود: ️در زمینه رفع نقاط پرحادثه از ۹۶ نقطه در سال ۹۵ تاکنون ۶۰ نقطه پرحادثه رفع شده است و مابقی نیز در دست اقدام هستند.

وی با بیان اینکه ️تاکنون در راستای رفع مشکلات حوزه روستایی ۲۲ پل احداث و آماده بهره‌برداری شده است، گفت: ️از ابتدای امسال تاکنون در حوزه پروژه‌های راه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

این مقام مسوول با اشاره به افتتاح سه نمازخانه بین‌راهی در سال گذشته و دو نمازخانه در حال اجرا، تصریح کرد: در زمینه تسهیلات بند الف سال گذشته ۱۰۰ درصد منابع جذب شده است و متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار