معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز با تاکید بر ضرورت افزایش عمر مفید آسفالت گفت: تولیدکنندگان آسفالت البرز الزامات کنترل کیفی را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 21 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» احمد افضلی در نشست شورای فنی استان البرز افزود: براین اساس ارزیابی کیفی کارخانه‌های آسفالت و تهیه فهرست تامین کنندگان از کارخانه‌های آسفالت پیش از عقد قرارداد از سوی کارفرمایان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: آسفالت پس از بتن و فولاد، سومین فرآورده پرکاربرد در صنعت احداث است و براساس برآوردها، سالانه حدود ۲۵ میلیون تن آسفالت در کشور تولید و مصرف می شود.

افضلی گفت: دراین زمینه بر اساس برخی گزارش ها، عمر مفید آسفالت در کشور هفت تا ۱۰ سال است در صورتی که این میزان در دنیا ۲۰ سال می باشد، به همین دلیل همه ساله منابع اعتباری قابل توجهی علاوه بر احداث راه های جدید، صرف بهسازی و روکش آسفالت جاده های آسیب دیده می شود که این مهم ضرورت افزایش کنترل کیفی آسفالت را بیش از پیش نشان می دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه سخنان خود عمده دلایل وجود ضعف در کیفیت آسفالت را مربوط به عواملی همچون؛ نیروی انسانی و تولید دانست و یادآور شد: برنامه ریزی در زمینه آموزش نیروی انسانی، نظارت بر تولید و کنترل کیفی از نکات قابل تاملی است که باید از سوی دستگاه های ذیربط مورد توجه ویژه قرار گیرد.
درنشست شورای فنی استان البرز پس از ارایه گزارشی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز در خصوص وضعیت عملکردی پروژه های عمرانی آن دستگاه در حوزه نگهداری، بهره برداری و توسعه راه های شریانی و احداث و نگهداری راههای روستایی استان البرز، مصوبات پیشنهادی کارگروه های تخصصی ذیل شورای فنی استان بررسی و آخرین بخشنامه های ابلاغی امور نظام فنی و اجرایی کشور نیز تبیین شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار