مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت : ۵۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی عشایر توسط زنان توانمند و هنرمند این قشر در استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 19 January 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ خانزادی افزود : 13 هزار نفر از بانوان روستایی و عشایر استان در راستای افزایش کیفیت پشم تولیدی از آموزش‌های نخ‌ریسی برخوردار شده‌اند.

 وی بیان داشت : راهبرد تکمیل زنجیره "از پشم تا فرش" طی سال جاری در فاز اول، ثبت سفارش ۸٠٠ تن پشم و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تبدیل این میزان پشم به نخ مرغوب جهت تهیه فرش برنامه‌ریزی شده است

خانزادی ادامه داد : این آموزش‌ها با همکاری تشکل‌های تعاونی‌های امور عشایری برگزار می‌شود و بعد از آموزش‌های لازم در فاز اول برای تعداد ۳٠٠ نفر از این بانوان در قالب پروژه زنجیره‌ای "از پشم تا فرش" اشتغال ایجاد شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد :  پشم‌چینی دام‌های سبک عشایر استان استان ایلام از اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت ماه هرسال به‌ صورت سنتی انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت:  عشایر استان ایلام یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک را در اختیار دارند و به طور میانگین سالانه یک هزار و ۶٠٠ تن پشم تولید می‌کنند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار