مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:پتروشیمی شازند از بهار امسال از لیست صنایع سبز خارج و در لیست صنایع آلاینده استان قرار گرفته است تا عوارض آلایندگی پرداخت کند.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 07 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در نشست مشترک کمیسیون نظارت و کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک،  با اشاره به اینکه ماده ۲ قانون هوای پاک نظارت بر اجرای قانون را بر عهده این نهاد گذاشته است، گفت: اختیارات چندانی، در این زمینه نداریم و از وظایف ما تهیه لیست صنایع آلاینده است که هر سه ماه یک بار توسط اداره کل تهیه می‌شود.

 یوسفی اظهار کرد: در راستای وظایف قانونی در دادسرای شازند از وضعیت نیروگاه شازند نیز شکایت شده است که ضمن این اقدام، انتقال صنایع آلاینده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همگان خواستار توقف مازوت سوزی در نیروگاه شازند هستیم و داشتن هوای پاک نیازمند تعامل و همکاری آحاد جامعه را می‌طلبد.

یوسفی با اشاره به اینکه اراک در نیمه دوم سال با آلودگی هوا مواجه است، خاطرنشان ساخت: جانمایی صنایع، اشتباهات محرز بوده و نتایج برگزاری جلسات مستمر آلودگی هوا منجر به تعریف سه اقدام کوتاه، میان و بلند مدت در مازوت سوزی شده است.

یوسفی ادامه داد: مسائلی همچون کاهش تولید برق، افزایش مصرف گاز، اورهال واحدهای نیروگاه شازند در زمان آلودگی و استفاده مازوت بدون سولفور به عنوان راهکار کاهش آلودگی هوای اراک مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این راستا یک واحد از ۴ واحد نیروگاه برای اورهال از مدار خارج شد؛ اما بدون تردید این شرایط و تصمیمات راضی کننده نیست هر چند نسبت به سال گذشته تغییرات مناسبی حاصل شده اما همچنان خواسته اصلی ما توقف مازوت سوزی است.

یوسفی گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده یک واحد این نیروگاه از دیروز گازسوز شد و ۲ واحد در حال مازوت سوزی است و قرار است با کاهش مصرف مازوت، کاهش تولید برق را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار