تابناک هرمزگان- با اقدام به موقع کارکنان اتفاقات مدیریت برق سیریک ، کودک ۱۰ ساله در روستای گناری که بر اثر برق گرفتگی دچار ایست قلبی شده بود، از مرگ نجات یافت.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 04 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//در این حادثه، براثر اتصالی پمپ آب و مرطوب بودن زمین، کودک که در مجاورت پمپ قرار داشت، دچار برق گرفتگی می شود.در این لحظه گروه اتفافات که در حال بازگشت از ماموریت رفع خاموشی بودند با مشاهده فریادهای مادر کودک، به سرعت در محل حادثه حاضر می شوند و کودک را که براثر شوک برق دچار ایست قلبی شده بود،با اقدامات اولیه و احیای قلبی از مرگ نجات دادند.

محسن فروتنی مدیر برق شهرستان سیریک با تقدیر از اقدامات اولیه و گرم نگهداشتن بدن مصدوم توسط اقایان کریمی و قلندرزاده تا زمان رسیدن آمبولانس و انتقال به مرکز درمانی اظهار داشت : اقدام این دو همکار مدیریت برق سیریک این کودک را از مرگ حتمی نجات داد.

پیشگیری از برق گرفتگی یکی از مسائل مهم در زندگی انسان ها شده است. چرا که با پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از تجهیزات برقی در زندگی ، تحول عظیمی در زندگی بشریت به وجود آمد؛ اما در کنار اين موهبت بزرگ، عوارض ناشي از برق گرفتگي یکی از خطرناک ترین انواع آسيب ها به شمار مي رود که می تواند منجر به آسیب های جدی به بدن یا تجهیزات برقی و یا حتی مرگ شود. شناسایی خطرات برق گرفتگی به ما کمک می کند تا راه های پیشگیری و ایمنی در برابر برق گرفتگی را در نظر بگیریم.

روستاییان و شهروندان را به رعایت نکات ایمنی فرا می خوانیم ، برق گرفتگی ممکن است باعث ایجاد تغییرات شدید در فعالیت عصبی و عضلانی بدن شود که ممکن است منجر به آسیب‌های جدی برای سیستم عصبی، قلب و ریه‌ها شود.

آسیب به سیستم عصبی از جمله عوارض برق گرفتگی است ، برق گرفتگی ممکن است باعث ایجاد تغییرات شدید در فعالیت عصبی شود این تغییرات ممکن است شامل کاهش یا افزایش فعالیت عصبی، اختلال در تعادل الکترولیت‌های بدن، تحریک عصبی و… باشد.

برق گرفتگی همچنین ممکن است باعث ایجاد تغییرات شدید در فعالیت قلب شود این تغییرات ممکن است شامل تغییرات در ضربان قلب، افزایش فشار خون، تغییرات در الکترولیت‌های بدن و… باشد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار