عضو ارشد هئیت صلح و ستاد صبر دادگستری استان ایلام، از رهایی یک جوان متهم به قتل عمد از چوبه‌دار اعدام با تلاش هیئت صلح و ستاد صبر دادگستری استان در شهرستان دره‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 03 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛  کمر وطنی در جلسه امضائ صلح نامه و گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی، ایثار و از خودگذشتگی هیئت صلح و ستاد صبر دادگستری استان یک فقره قتل عمد که هفت سال پیش در شهرستان دره‌شهر به وقوع پیوست به سازش ختم شد و متهم از چوبه دار اعدام رهایی یافت.

وی افزود: جلسه صلح و سازش بین خانواده‌های محترم و بزرگوار «ز» و « الف»، بوده و دور هم جمع شده‌ایم تا یک بار دیگر مردانگی و گذشت را که سیره امامان معصوم هست را تحقق ببخشیم.

وطنی با بیان اینکه جامعه امروزی به شدت نیازمند راستگویی و احترام به بزرگان است چرا که این دو مقوله مهم می‌تواند خیلی از مشکلات جامعه را حل و فصل کند،افزود: فرآیند میانجی گری یک فرآینده سخت و پیچیده بوده چرا که جامعه هدف که مورد میانجی گری قرار می‌گیرند قربانی و مصیبت دیده هستند لذا داوری در این میان بسیار سخت است.

عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام، با تاکید بر اینکه در راستای امر خیر قدم برداشتن خداوند کمک کار انسان است، خاطرنشان کرد: میانجی گری و ایجاد صلح در بین مردم به معنای واقعی کلمه به جامعه آرامش می‌بخشد.

وطنی با تاکید بر اینکه مطمئن باشید لذتی که در بخشش و گذشت است در انتقام نیست، تصریح کرد: ایجاد صلح، نوع دوستی و گذشت موجب برکت و نشاط در جامعه می‌شود که در این راستا همه انسان‌ها وظیفه دارند.

عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام افزود: جا دارد از عمران علی محمدی ،رئیس کل دادگستری استان ایلام  و  جبار سپهری ،ریاست توسعه‌ شورای های حل اختلاف استان ایلام و مجموعه شورای حل اختلاف استان جهت اعتماد به بزرگان استان و همکاری جهت ایجاد صلح و سازش در بین مردم تشکر و قدردانی کرد.

وی یادآور شد:: از هیئت صلح و ستاد صبر دادگستری استان ایلام، آقایان «محمدنبی صداقت»، «محمود جاسمی»، «حسن فرهودی»، «لطیف نوروزی»، «صادق دریکوند» ..تشکر و قدردانی کرد که شبانه روز برای به سرانجام رساندن این مهم تلاش بی وقفه کرده‌اند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار