رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: نهراسیدن از موانع و چالش‌ها از ویژگیهای زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی بود که جا دارد این ویژگی ایشان به عنوان یک الگو به جوانان معرفی شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 02 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه به مناسبت هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی با تجلیل از این شخصیت وارسته و دانشمند فرهیخته گفت: اگر بخواهم در یک جمله زنده یاد دکتر «کاظمی آشتیانی» را توصیف کنم او را جریان ساز و تحول آفرین در حوزه فناوری های علوم پزشکی کشور می دانم.

وی ادامه داد: دکتر کاظمی آشتیانی فعالیت های شاخصی در سطح ملی و بین المللی داشته اند، اما آنچه این میان بیش از همه شاخص است جریان سازی و تحول آفرینی است که در حوزه فناوری‌های علوم پزشکی ایجاد کردند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: علاوه بر این، اقدام شاخص دیگر ایشان ایجاد فرهنگ در زمینه توسعه فناوری است، طوری که هم اکنون بسیاری از دانشمندان، اساتید و جوانان ما با قدرت در مسیری که ایشان ایجاد کرده در حال حرکت هستند و جریان فناوری کشور را توسعه می دهند.

آزادی در ادامه به شاخص های بارز شخصیت دکتر کاظمی آشتیانی اشاره و تصریح کرد: اولین ویژگی بارز شخصیتی ایشان معنویت و اخلاص در کار بود که موجب شد اقدامات ایشان تا این حد در جامعه اثرگذار باشد. شاخصه دوم ایمان و باور ایشان به اهدافش بود که موجب شد در مسیری که در پیش گرفته با قدرت پیش رود.

رییس پارک علم و فناوری جهادادانشگاهی استان کرمانشاه شاخصه سوم این دانشمند برجسته را سختکوشی، پایداری و خستگی ناپذیری عنوان و بیان کرد: شاخصه دیگر شخصیت ایشان نهراسیدن از موانع و چالش‌ها بود که جا دارد در این بخش زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی به عنوان یک الگو برای جوانان ما معرفی شود.

 آزادی  خاطرنشان کرد: شاخصه برجسته دیگر شخصیت ایشان باور به توان و ظرفیت داخلی و استفاده حداکثری از این ظرفیت ها بود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم معرفی این شخصیت برجسته در سطح جامعه گفت: متاسفانه آنطور که باید دانشمندان ایرانی را به جامعه و بویژه نسل جوان معرفی نمی کنیم و امثال زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی که خدمات ارزنده ای برای کشور داشته و گام های مهمی برای توسعه علمی و پزشکی کشور برداشته در جامعه آنطور که باید شناخته شده نیست و جوانان با این دانشمند برجسته ایرانی چندان آشنایی ندارند. در همین راستا رسانه ها بویژه صدا و سیما به عنوان متولیان فرهنگی باید پای کار آمده و این دانشمند فرهیخته را به جامعه معرفی کنند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه دستاوردها و خدمات ارزنده زنده یاد کاظمی آشتیانی این ظرفیت را دارد که از زندگی این دانشمند برجسته فیلم تولید شود، گفت: معرفی این شخصیت وارسته باید «روایت گونه» باشد، طوری که جوانان و نوجوانان ما بصورت ملموس ضمن آشنایی با خدمات و فعالیت های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی با چالش ها و موانع و مشکلاتی که ایشان با آنها مواجه بود نیز آشنا شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار