فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از دستگیری فرد رمال و کلاهبردار و کشف آلات و ادوات رمالی و فالگیری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ 18 December 2023

به گزارش «تابناک تهران» از رباط کریم سرهنگ علی زنگنه فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم اظهار کرد: در پی اخبار واصله از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری توسط یک رمال و فالگیر در شهرستان رباط کریم، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران کلانتری 16 وهن آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را در رباط کریم مورد شناسائی قرار دادند، در تحقیقات پلیس مشخص شد فرد رمال از ساده لوحی و خرافه گرایی برخی شهروندان سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از طریق فالگیری و رمالی می کرده است که با هماهنگی قضائی در عملیاتی، متهم حین انجام دعانویسی و رمالی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم تصریح کرد: متهم با طالع بینی و فال گیری، با سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان و دادن وعده‌های دروغین به آنها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کرده که در تحقیقات انجام شده و بررسی های میدانی، متهم به بزه انتسابی اقرار کرد.

سرهنگ زنگنه با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی آلات و ادوات رمالی، فالگیری و وجه نقد به صورت ریال و یورو از متهم و تحویل وی به مرجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می کنند لذا شهروندان باید مراقب باشند تا با حساسیت و آگاهی بیشتر در دام رمالان و کلاهبرداران گرفتار نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار