سال گذشته با هماهنگی، پیگیری و مصوبات اعضای شورای اسلامی شهر با تمام توان اقدامات خوبی در سطح شهر آبادان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 16 December 2023

تابناک خوزستان: سال آینده تحول اساسی در زمینه بودجه و عملکرد خواهیم داشت / تلاش برای احقاق درآمدهای شهرداری ضرورت دارد / ۸۳ درصد از بودجه امسال تحقق یافته است / به مناسبت فرارسیدن یکصدمین سالگرد تاسیس شهرداری آبادان باید اقدامات خاص و ویژه ای انجام گردد / مناطق شهرداری باید به سمت درآمدزایی بروند / اولویت شهرداری آبادان در سال آینده تکمیل پروژه های در حال اجراست / اقدامات زیرساختی یکی دیگر از اولویت های شهرداری آبادان در بحث اجرای پروژه های عمرانی است 

کاوه‌پور، اولویت شهرداری آبادان در سال آینده را تکمیل پروژه های در حال اجرا برشمرد و گفت: مدیران مناطق و سازمان‌ها در سال آینده باید ابتدا پروژه های نیمه تمام و‌نیمه کاره را بررسی و اتمام آنها را در دستور کار قرار دهند، ضمن اینکه برای پروژه هایی که زمان بر می شوند و در حال حاضر فعال هستند باید برنامه ریزی صورت گیرد تا در سال آینده با مشکلی مواجه نشویم و بتوانیم در اسرع وقت آنها را تکمیل کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری آبادان؛ «یاسین کاوه‌پور» در نشست تعیین و تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری آبادان، اظهار کرد: با توجه به بحث زمانبندی جهت تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ از ماه های گذشته جلسات و مکاتباتی را انجام دادیم و انتظار می رود برای بودجه سال آینده تحول اساسی در این زمینه و در بحث عملکردی داشته باشیم.

شهردار آبادان، با بیان اینکه سال گذشته با هماهنگی، پیگیری و مصوبات اعضای شورای اسلامی شهر با تمام توان اقدامات خوبی در سطح شهر آبادان صورت گرفت، افزود: سال گذشته درآمدهای پایدار مصوب و ابلاغ شد و با توجه به اینکه اواخر سال گذشته کار خود را در شهرداری آبادان آغاز کردم در آن بازه زمانی اندک هر آنچه در توان داشتیم با همکاری و همت تمامی همکاران و همچنین هماهنگی، پبگیری و مصوبات شورای اسلامی شهر به کار بستیم و تا جایی که امکانش وجود داشت اقدامات خوبی را توانستیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای تدوین بودجه سال آینده نیاز است یک سری نکات را اصلاح و عملیاتی کنیم، تصریح کرد: سازمان ها باید نسبت به میزان عملکردشان در سال آینده، صورت وضعیت ارائه دهند و بودجه خود را تعیین کنند چراکه ما هیچ ردیف بودجه‌ای را تحت عنوان کمک به سازمان ها همانند سال های گذشته نخواهیم داشت و سازمان ها باید نسبت به آن وظایف و عملکردی که در سطح شهر انجام می دهند، بودجه خود را تنظیم کنند و به همان نسبت هم پول دریافت خواهند کرد.

کاوه‌پور بر ضرورت تعریف پروژه های عمرانی از سوی سازمان‌های شهرداری آبادان برای سال آینده تاکید کرد و ابراز داشت: در بحث وظایف سازمانی همه این پروژه‌های عمرانی باید واگذاری شهرداری باشد، ضمن اینکه سازمان‌ها می بایست براساس اساسنامه های خود به گونه‌ای عمل کنند که از دیگر ارگان ها و نهادهای شهرستان و حتی از شهرهای دیگر نیز بتوانند پروژه عمرانی بگیرند.

وی تاکید کرد: از تمامی مدیران انتظار داریم مکاتبات اداری مربوط به حوزه کاری خود را فورا پاسخ دهند، لذا عدم پاسخگویی به این مکاتبات مهم اصلا قابل قبول و‌ پذیرفتنی نیست، لذا چنانچه مکاتبه ای بی پاسخ بماند با فرد خاطی به جد برخورد خواهد شد.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل می‌بایست میزان درآمد ۴ ماهه سال گذشته و هشت ماه امسال را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: ما باید برض مبنای این درآمدها رشدمان را برای سال آینده در نظر بگیریم، بخشی از این رشد مربوط به هزینه های جاری و بخش عمده آن در خصوص حقوق و مزایای پرسنل است که بعضاً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اعلام می‌گردد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای احقاق درآمدهای شهرداری به منظور پرداخت هزینه‌ها، گفت: این مهم نیاز به پیگیری ‌های مستمر جهت وصول مطالبات و درآمدها دارد.

کاوه‌پور عنوان کرد: باید در بودجه سال آینده رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی را پیش بینی و در نظر بگیریم، ضمن اینکه موارد باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به بودجه ۴ ماه پایانی سال گذشته و هشت ماه اول امسال تا کنون ۸۳ درصد آن  محقق شده است که امید می رود به صد در صد هم برسد.

شهردار آبادان، در بخشی از سخنان خود بر ضرورت مستقل شدن بودجه مناطق سه‌گانه شهرداری تاکید کرد و اذعان داشت: اگر ما منطقه داریم، بودجه اش هم باید مستقل باشد، چراکه این اقدام باعث می شود مناطق در بحث اعتبارات و درآمدها و ... دارای برنامه باشند، ضمن اینکه برای تحقق این مهم، مدیران مناطق باید از بودجه خود دفاع کنند. لذا انتظار داریم ظرف مدت یک هفته آینده این اقدامات انجام و تحقق یابد.

وی درآمد منطقه یک شهرداری آبادان را در هشت ماه اول امسال ۱۷۲ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: این در حالی است که هزینه جاری این منطقه حدود ۵۶۰ میلیارد ریال بوده که جمع هزینه های آن حدود ۶۳۷ میلیارد شده است.

کاوه‌پور، اضافه کرد: همچنین میزان درآمد منطقه ۲ نیز حدود ۱۰۹ میلیارد ریال بوده اما ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه جاری داشته و جمعا حدود ۶۷۰ میلیارد ریال در این منطقه هزینه شده است.

وی همچنین میزان درآمد منطقه سه شهرداری آبادان را حدود ۶۰ میلیارد ریال خواند و افزود: هزینه جاری در این منطقه نیز ۳۱۰ میلیارد بوده که در مجموع حدود ۴۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار آبادان گفت: در این چندماه باقیمانده سال باید تمام مدیران مناطق سه گانه شهرداری آبادان تلاش کنند و به سمت درآمد زایی بروند،  ضمن اینکه این مسئله برای سال آینده یک ملاک عمل است و باید برنامه ریزی به شکلی باشد که مناطق بتوانند درآمدهای خود را محقق کنند و به همان نسبت کار انجام دهند و پروژه تعریف کنند.

وی با بیان اینکه اکنون در بحث خدمات شهری و فضای سبز از طریق شهرداری مرکزی هزینه ها را تامین می کنیم، یاد آور شد: در بحث بودجه یکسری پروژه ها و کارها در حوزه خدمات شهری و فضای سبز، باید عددها واقعی تر دیده شوند و در سال آینده هم باید کارها به شکل حجمی پیش بینی شوند، ضمن اینکه در بودجه امسال نیز که نیاز به اصلاحیه یا تمدید و یا متمم دارد سریعا کارها ظرف همین ماه می‌بایست انجام گیرد و‌ پیش بینی های لازم برای فعالیت‌ها تا پایان سال دیده شود تا کسری بودجه و یا مشکلی در اجرای کارها نداشته باشیم و بتوانیم کارها را به نحو احسن انجام دهیم.

کاوه‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به در آستانه قرار گرفتن یکصدمین سالگرد تاسیس شهرداری آبادان نیز اشاره کرد و عنوان داشت: به این منظور می بایست یکسری کارها را به صورت خاص و ویژه انجام بدهیم و این مهم باید در بودجه امسال پیش بینی شود. ضمن اینکه موضوعات تکمیلی پروژه ها باید برای سال آینده در اولویت قرار گیرند.

وی اولویت شهرداری آبادان در سال آینده را تکمیل پروژه های در حال اجرا برشمرد و تاکید کرد: مدیران مناطق و سازمان‌ها در سال آینده باید ابتدا پروژه های نیمه تمام و‌ نیمه کاره را بررسی و اتمام آنها را در دستور کار قرار دهند، ضمن اینکه برای پروژه هایی که زمان بر می شوند و در حال حاضر فعال هستند باید برنامه ریزی صورت گیرد تا در سال آینده با مشکلی مواجه نشویم و بتوانیم در اسرع وقت آنها را تکمیل کنیم.

کاوه‌پور، با اشاره به بحث پروژه مهم ممیزی شهر، اضافه کرد: این مسئله بسیار مهم است، چراکه یکی از موضوعات بحث زیرساخت‌هاست. البته در بودجه امسال دیده شده بود ولی عدد آن بسیار پائین بود، لذا نیاز است هم در بودجه امسال اصلاحلات صورت بگیرد و هم برای سال آینده پیش بینی لازم انجام شود و پس از تکمیل پروژه های عمرانی برای سال آینده اولویت بعدی ما موضوعات زیرساختی است.

 وی اقدامات زیرساختی را یکی دیگر از اولویت های شهرداری آبادان در بحث اجرای پروژه های عمرانی دانست و گفت: در بحث تکالیف قانونی که قانون گذار به عنوان تکلیف برای شهرداری‌ها تعیین کرده، اما این موضوع در بودجه شهرداری پیش بینی نشده است، از جمله این قوانین می توان به قانون جوانی جمعیت، پیاده رو سازی برای معلولین، بحث مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و‌ ... اشاره کرد که می بایست مورد بررسی قرار گیرند و موضوعاتی که جزو تکالیف شهرداری هستند باید حتما در بودجه پیش بینی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار