جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت جلوگیری از فرسایش خاک گفت: دستگاه‌های «کشت موسمی» در راستای کاهش فرسایش خاک در کرمانشاه فعال شدند.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 14 December 2023

فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار تابناک  کرمانشاه، اظهار کرد: بهتر است کشاورزان از سیستم کشاورزی حفاظتی استفاده کنند، یعنی دیگر زمین‌های خود را شخم نزده و مستقیم بقایای گیاهی را آتش نزنند، بلکه مستقیم با یک وسیله به نام «کارنده کشت مستقیم دیم یا آبی» بذر و کود را در خاک قرار دهند.

وی افزود: دلیل این امر عدم زیر و رو شدن خاک و از بین رفتن رطوبت آن و از طرفی ماندن باقی‌مانده گیاه روی خاک است و در نتیجه در پی باد و آبی که فرسایش بادی و آبی با خود به همراه می‌آورد خاک ما محفوظ می‌ماند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: تمامی ارگان‌ها مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در بحث جلوگیری از فرسایش خاک فعالیت می‌کنند، در راستای حل این مشکل دستگاه‌های کشت موسمی فعال شده و همچنین از طریق تسهیلاتی که به کشاورزان داده شده خرید دستگاه‌ها در میان کشاورزان رواج می‌یابد.

شریفی در پایان گفت: تمام تلاش ما بر عدم فرسایش خاک است، زیرا تشکیل شدن یک سانتی متر خاک بین ۵۰۰ الی ۸۰۰ سال زمان می‌برد و به همین دلیل وجود خاک سالم بسیار مهم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار