معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران روز سه شنبه در راس یک هیات تجاری و اقتصادی استان در مسقط پایتخت کشور عمان با معاون وزیر کشاورزی و شیلات این کشور دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ 06 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، در سال‌های اخیر تاکنون با اقدامات دولت سیزدهم از مازندران به عنوان استان برخوردار خاص اقتصادی و زیرساختی یاد می شود که مهمترین ویژگی در این زمینه قرارگیری در مرکز ثقل کریدور شمال- جنوب و وجود سه بندر و سه فرودگاه مهم است.

این ظرفیت های بکر تجاری باعث شده مازندران جایگاه ویژه‌ای در تحقق سیاستگذاری‌های اقتصادی دولت سیزدهم پیدا کند و با شکوفاکردن ظرفیت‌ها و توسعه صادرات، نقش پراهمیتی را در فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اتحادیه اوراسیا و روسیه داشته باشد.

نتیجه دیپلماسی فعال دولت مردمی سیزدهم منجر به ایجاد فرصت های جدید برای افزایش مبادلات تجاری استان با کشورهای همسایه شده و افزوده شدن برخی کشورها از جمله عمان در فهرست تبادلات تجاری و اقتصادی مازندران از آن جمله است.

سفر استاندار و مقامات عالی رتبه اقتصادی و تجاری مازندران به روسیه که اوایل امسال انجام شد را می توان باب گشایش و آغاز همکاری های بیشتر در این زمینه میان این استان و دیگر کشورها دانست به طوری که سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در اولین جلسه بررسی مصوبات سفر به روسیه که در ۱۹ مرداد ماه برگزار شد، از تصاحب بازار مصرف ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه در شرایط کنونی مازندران در بهترین زمان تاریخی خود قرار دارد نام برد.

وی گفته بود که "با توجه به موقعیت سیاسی و دیپلماسی منطقه‌ای موجود که به راه افتاد، تصاحب بازار روسیه برای تجار مازندران یک فرصت بی نظیر است. در شرایط کنونی بازرگانان و تجار ما باید با بکارگیری تمامی ظرفیت موجود جهت کسب درصد بیشتری از بازار روسیه تلاش کنند. - برای تصاحب بازار روسیه بواسطه ظرفیت‌های مختلفی که در مازندران موجود است اعم از گل و گیاه، مرکبات، برنج، کیوی و دیگر محصولات از یک طرف و ظرفیت گردشگری مازندران از طرف دیگر باید تلاش کنیم. با فعالیت سه بندر مهم امیرآباد بهشهر، بندر نوشهر و فریدونکنار که آماده رونق تجارت با روسیه هستند این امر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. "

این وضعیت با حضور اخیر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در کشور عمان نشان داد که مسوولان ارشد استان مازندران به غیر از کشورهای همسایه خود، نگاهشان و چشم انداز برنامه ریزی های خود را برای بدست آوردن کشورهای جنوب متمرکز کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران روز سه شنبه در راس یک هیات تجاری و اقتصادی استان در مسقط پایتخت کشور عمان با معاون وزیر کشاورزی و شیلات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

حسن خیریانپور در توضیح سفر این هیات تجاری گفت که در راستای تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر فعال سازی دیپلماسی اقتصادی این سفرکاری به کشور عمان انجام شد.

وی ادامه داد:‌ امروز سه شنبه هیات تجاری و اقتصادی مازندران با حضور در وزارت کشاورزی کشور عمان در جلسه ۲ ساعته با احمد البکری، معاون وزیر کشاورزی و شیلات عمان مذاکره و گفتگو انجام شد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار