معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کاشت دانه کاملینا در کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 22 November 2023

فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: تولید دانه کاملینا باید به حدی برسد که کارخانه جات توانایی ایجاد روغن از آن را در برنامه خود بگذارند.

وی افزود: دانه کاملینا دانه روغنی است که برای  تولید روغن نباتی، به صورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود و کشاورز پس از باران موثر برای کشت اقدام به کشت آن می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال ۲ برابر سال گذشته دانه کاملینا کشت شده یعنی ۱۲۰۰ هکتار زمین به کشت آن اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: میزان تولید برای هر هکتار را ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلو در نظر گرفتیم و با توجه به این موضوع امید به برداشت ۵۰۰ الی ۶۰۰ تن کاملینا از یک هزار و ۲۰۰ هکتار کشت امسال داریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: این دانه به صورت محدود از خارج از کشور وارد شده بود و کشت سال گذشته برای افزایش سطح گیاه و دانه بوده است و امسال برای نخستین بار محصول دانه کاملینا برای کارخانه روغن کشی فرستاده شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار