کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای، همچنین مرغداری‌ها، دامداری‌ها و کندو‌های پرورش زنبور عسل پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 20 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه  اظهار کرد: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی، امروز و فردا، جو منطقه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق، با احتمال رگبار پراکنده تگرگ، رگبار برف در گردنه‌های سردسیر و نفوذ غبار در نواحی غربی بتدریج کاهش دمای هوا به‌ویژه منطق سردسیر و در بامداد چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالا سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال خسارت به خطوط انتقال آب، برق و گاز، خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای، همچنین مرغداری‌ها، دامداری‌ها و کندو‌های پرورش زنبور عسل پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه‌های لازم را نسبت به پاکسازی کانال‌ها، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، تأمین سوخت، سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه هوا در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها ارائه دداد و خواستار انجام سایر اقدامات پیشگیرانه اقدامات لازم در خصوص موارد مذکور شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار