مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی بر ضرورت توسعه مناسبات گردشگری استان کرمانشاه با کشور عراق با توجه به هم مرز بودن این استان با بخش عربی و کُردی عراق تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 13 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا لیلا اژدری در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی و سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه با توجه به داشتن مرز مشترک و چند پایانه فعال مسافری بین‌المللی با کشور عراق از ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری برخوردار است.

وی افزود: هم مرز بودن کرمانشاه با بخش عربی و کُردی کشور عراق نیازمند توجه ویژه مجموعه مدیریتی استان به توسعه مناسبات گردشگری با این کشور است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خارجی کشور ادامه داد: تهیه اقلام تبلیغاتی به زبان‌های عربی و کُردی و توزیع در بازار هدف باید مورد توجه حوزه گردشگری استان قرار گیرد. همچنین با استفاده از ظرفیت شبکه‌های برون مرزی و فضای رسانه‌ای کشور عراق باید توانمندی‌های گردشگری استان معرفی شود.

وی گفت: برگزاری رویداد‌های مشترک و نمایشگاه معرفی فرصت‌های گردشگری در کشور عراق از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

اژدری اظهار کرد: همچنین برگزاری فم تور‌های متعدد برای فعالان گردشگری و افراد موثر در حوزه عراق در استان کرمانشاه از دیگر نکاتی است که می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، در این دیدار پیگیری مباحثی همچون رخداد‌ها و رویداد‌های مربوط به جاده ابریشم و گروه اکو و تبلیغات خارجی و تلاش برای احیا دوباره کرمانشاه ۲۰۲۰ و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار