مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به مشکلات کمبود بلیط اتوبوس در استان ایلام، گفت: در آینده نزدیک یک شرکت حمل و نقل با ۴۰ دستگاه اتوبوس وارد استان شود و بخش زیادی از مشکلات و کمبودهای بلیط اتوبوس در استان را حا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 08 November 2023

40 اتوبوس در آینده نزدیک جهت رفع کمبود بلیط وارد استان می شود

به گزارش تابناک ایلام ؛  چشمه خاور در نشست خبری با اصحاب رسانه های استان با اشاره به اینکه روزانه بین ۶ تا هفت اتوبوس برای جابجایی مسافران در شهر ایلام نیاز است، اظهار کرد: طی ایام کرونا ۱۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی استان خارج و این مهم باعث کمبود اتوبوس در استان شد.

وی افزود: : بحث واردات اتوبوس در کشور نیز در حال انجام است و سهم استان نیز در بحث واردات اتوبوس به کشور ۲۰ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: طی دو سال گذشته تا کنون  تاکنون اعتباری معادل ۲۳۱۰ میلیارد تومان در سطح راه های استان و منتهی به پایانه مرزی مهران هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این هزینه رو به روز در حال افزایش است، افزود: این میزان اعتبار به ترتیب در سال ۱۴۰۰معادل ۵۲۴ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۵۳میلیارد تومان و در سال گذشته مبلغ ۹۸۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد:در سال ۱۴۰۰ اعتبارات ملی سازمان راهداری ۸۴میلیارد تومان بود که این میزان در سال گذشته به۷۰۰ میلیارد تومان یعنی ۸ برابر افزایش یافته است.

وی بیان داشت :  اعتبارات شرکت نفت، گاز، بنیاد علوی و برکت به میزان ۵۲ میلیارد در سطح راههای استان و راههای منتهی به پایانه مرزی مهران هزینه شده است.

چشمه خاور افزود: این میزان اعتبار شامل استانی ،سفر ریاست جمهوری ،ملی، قیر و دیگر نهادها همچون شرکت نفت ،شرکت گاز ،بنیاد علوی ،بنیاد برکت بوده است.

وی خاطر نشان کرد :از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه راهداری می توان به  روکش آسفالت ۷۳۰ کیلومتر از راهها، ۱۰ هزار کیلومتر خط کشی ،نصب ۷۰ عدد انواع تابلو، تبدیل ۱۰ کیلومتر راه ۲خطه به چهار خطه و احداث پل صلواتی و تعدادی واریانت و نصب ۴۰کیلومتر نیوجرسی بتنی اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام یادآور شد: سه هزار کیلومتر جاده در استان ایلام تحت نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد و سال گذشته ۴۷۰ کیلومتر روکش آسفالت در این مسیرها صورت گرفته است.

وی گفت : در سال جاری ۳۴۲ کیلومتر روکش راه اصلی و فرعی و روستایی این استان اجرا شده که از این میزان روکش آسفالت ۳۸ کیلومتر مربوط به راههای روستایی این استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به اینکه ۷۱هزار عدد تابلو در سطح جاده های استان ایلام توسط راهداری نصب شده است، افزود:  در سال جاری حدود یک هزار و ۲۹۵ کیلومتر لکه‌گیری و بیش از ۲۱۹ کیلومتر درزگیری در سطح محورهای مواصلاتی استان ایلام صورت گرفته است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار