شهردار کرج از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خواست نسبت به رتبه بندی و تهیه شناسه ایمنی ساختمان ها و برج های این کلانشهر اقدام کند.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 31 October 2023

بررسی میدانی وضعیت ایمنی ساختمان های کرج ضروری شد

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد کیانی در نشست بررسی وضعیت ایمنی ساختمان های کرج با اشاره به وقوع حوادثی مانند آتش سوزی و اتصال برق طی سال های اخیر تاکنون در برخی ساختمان های چند طبقه و برج های کرج گفت: بررسی میدانی وضعیت ایمنی این ساختمان ها ضروری است.

وی با بیان اینکه کلانشهرهای کشور در تب برج سازی و بلندمرتبه سازی می سوزند و کمتر توجهی به وقوع بلایای طبیعی و محتمل بودن حوادثی همچون آتش سوزی، ریزش، خرابی آسانسور و امثال آن می شود، اظهار کرد: متولیان امر باید برای رعایت استانداردها، اصول ایمنی و آیین نامه های مصوب در روند احداث و بهره برداری از ساختمان های بلندمرتبه جدیت لازم را داشته باشند چرا که ما درباره ایمنی جان انسان‌ها سخن می گوییم.

شهردار کرج گفت: تراکم جمعیت انسانی در برج ها و مجتمع های سطح شهر کرج اهمیت مضاعف پایش مستمر ایمنی این بناها را طی طلبد و سازمان آتش نشانی کرج باید به فوریت و با همکاری سایر نهادها شناسنامه ایمنی برای ساختمان های پرتراکم را تهیه کند.

وی اظهار کرد: در رتبه بندی ایمنی ساختمان باید میزان ایمنی ساختمان ها لحاظ و در صورت مشاهد کاستی و نقص تذکر لازم داده شود.

کیانی با اشاره به وجود گسل های زلزله در استان البرز گفت: چنانچه وضعیت ایمنی بنایی در مرز بحران و هشدار قرار دارد، اطلاع رسانی آن به ساکنان با نصب اطلاعیه در مقابل ساختمان ضروری است چرا که تاوان و بهای فقدان امکانات و تجهیزات ایمنی یا فرسودگی و ضعف استحکام را در صورت وقوع انواع بلایا و حوادث در درجه نخست باید بهره برداران و ساکنان بپردازند لذا تذکر و تلنگر به آنها امری بدیهی است.

ش️هردار کرج گفت : ما در بحث پایش ایمنی بناها ۲ مقوله شامل برخورداری از اسکلت ،ستون ها و سازه ساختمان از لحاظ ایمنی و استحکام لازم و نصب تجهیزات و امکانات ایمنی ، امدادی و کمک های اولیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

طی سال جاری تعدادی از ساختمان های تجاری چند طبقه در کرج به علت نقص سیستم برق دچار آتش سوزی شدند و خساراتی به بار آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار