علی مطهری، در مراسم افتتاح همزمان ۳ مدرسه مشارکتی خیرساز در سیلوانا گفت: امسال ۷۲۰ نفر در دو نوع استخدام آموزگاران و دبیری جذب و در پیکر آموزش و پرورش استان تزریق شدند، در بحث استخدام دبیری نیز حدود ۷۰۰ نفر سهمیه داشتیم که ۵۰۵ نفر تاکنون جذب شده اند.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ 27 October 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: از طریق دانشگاه فرهنگیان نیز ۲۲۴۴ نفر فارغ التحصیل که مستقیما وارد آموزش و پرورش می‌شوند در مدارس استان توزیع شدند.

وی افزود: خیرین نیک اندیش آنچه که دارند در طبق اخلاص قرار می‌دهند و عامل توسعه آموزش و پرورش هستند تا فرمایش مقام معظم رهبری عملی شود.

مطهری ادامه داد: با حمایت دولت خدوم و خیرین مدرسه ساز در دو سال اخیر پیشرفت بسزایی داشتیم، در آخرین مشارکت حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته ایم، هر چند هنوز از میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی فاصله داریم.

مطهری بیان کرد: نهضت مدرسه سازی یکی از اولویتهای مهمی بود که در ابتدای همین سال با حمایت مقام عالی استان شروع شد و اثر بخشی بسیار زیادی را در این باره ناظر هستیم.

این مقام مسئول گفت: در جهان امروزی علم یکی از عناصر قدرت محسوب میشود، اگر علم نباشد حمایت اثر گذار نخواهد بود، امروزه علم باید به فن آوری تبدیل شود اگر بخواهیم علم را به فناوری تبدیل کنیم نقطه شروع آن مدرسه است، برای آموختن علم نیاز به مدرسه داریم، مدرسه سازی یکی از مهمترین و جهادی ترین کارهاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ما برای رسیدن به پیشرفت همه جانبه به آموزش و پرورش به عنوان رکن رکین نیازمندیم، برای رسیدن به قله‌های پیشرفت باید از پیچ و خم هایی عبور کنیم و این کار بدون حضور آموزش و پرورش میسر نیست.

وی بیان کرد: از لحاظ میانگین فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی منطقه سیلوانا نسبتا خوب اما از میانگین کشوری پایین‌تر است و برای افزایش این سرانه نیازمند همت والایی هستیم تا به استاندارد تعریف شده کشوری برسیم.

مدرسه ۶ کلاسه خییر ساز روستای هلج با دو طبقه و زیر بنای ۵۰۰ متر مربع و مشارکت بنیاد برین شمیرانات تهران و هزینه بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و مدرسه های روستای کسیان یک کلاسه و چهار کلاسه با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تمام خییر ساز ساخته شده است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار