مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری ۲۸ مورد صدور پروانه استاندارد، ۲۵ مورد تمدید پروانه و سه مورد خروج پروانه استاندارد از حالت تعلیق در استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 23 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مهدی پژوهش گفت: بر اساس برنامه سال ۱۴۰۲ صدور ۴۵ پروانه استاندارد در استان برنامه‌ریزی شده بود که از این تعداد تا کنون ۲۸ مورد صدور پروانه استاندارد انجام شده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال جاری ۴۰ مورد تمدید پروانه استاندارد نیز در دستور کار قرار دارد که تا کنون ۲۵ مورد انجام شده، در شش ماهه ابتدایی سال جاری یک مورد پروانه استاندارد تشویقی نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۲ مورد تعلیق پروانه استاندارد در چهارمحال و بختیاری انجام شده است، افزود: در این مدت ۱۸ مورد نیز ابطال پروانه صورت گرفته که این موارد به علت مشکلات اقتصادی و عدم فعالیت، اقدام نکردن برای تمدید پروانه و یا نداشتن کیفیت لازم از نظر استاندارد رخ داده است.

پژوهش عنوان کرد: بنابراین با توجه به آمار از ابتدای سال جاری ۲۸ مورد صدور پروانه استاندارد، ۲۵ مورد تمدید پروانه و سه مورد خروج پروانه از حالت تعلیق در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حدود یک‌هزار و ۱۴ واحد صنعتی در استان وجود دارد اما ۲۵۹ واحد زیر پوشش استاندارد هستند و از این تعداد ۲۲۲ واحد تک پروانه هستند و مابقی چند فرآورده و چند پروانه استاندارد دارند.

وی تصریح کرد: برای صدور پروانه استاندارد ابتدا باید درخواست واحدها در سامانه ثبت شود تا مدارک آن‌ها توسط کارشناسان بررسی شود پس از آن بازدیدهایی از واحد موردنظر انجام می‌شود همچنین در زمان راه‌اندازی واحدهای تولیدی که مشمول استاندارد اجباری است باید حتما مجهز به آزمایشگاه با دستگاه‌های کالیبره باشد، نمونه تولید شده این واحدها نیز پیش از ورود به بازار توسط آزمایشگاه همکار اداره‌کل استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورتی که کیفیت لازم وجود داشته باشد اجازه دریافت پروانه استاندارد صادر می‌شود.

پژوهش یادآور شد: نکته مهم این است که مراحل صدور پروانه استاندارد در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود تا به این ترتیب به تولید و اقتصاد کشور کمک شود.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از وظایف مهم این اداره‌کل بازرسی آسانسورها است یعنی تمامی ساختمان‌های دولتی و غیردولتی باید برای دریافت تاییدیه آسانسور اقدام کنند، برای ساختمان‌های غیردولتی نیز بدون دریافت این تاییدیه مجوز پایان کار صادر نمی‌شود بر همین اساس اداره‌کل استاندارد استان با استفاده از شرکت‌های بازرسی که در زمینه آسانسور تخصص دارند واحدها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: برای تمامی ادارات و ساختمان‌های دولتی نامه ارسال شده و این واحدها موظف شدند برای دریافت تاییدیه آسانسورهای خود اقدام کنند اما ممکن است برخی واحدهای غیردولتی پیش از اجبار دریافت این تاییدیه ساخته شده و مجوز پایان کار دریافت کرده باشند بنابراین از مالکان این واحدها تقاضا داریم برای بازرسی آسانسور ساختمان خود اقدام کنند چرا که این موضوع با جان و سلامت افراد در ارتباط است.

پژوهش با بیان اینکه در رابطه با بازرسی آسانسور به ۵۹ دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری نامه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌ها اقدام کرده و کارشناسان اداره‌کل استاندارد جهت بازرسی ارسال شدند، در این مرحله عیوب آسانسورها شناسایی می‌شوند و دستگاه موظف است پیش از زمان بازرسی دوم نسبت به رفع این عیوب اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار