معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۸ صبح روز ۲۷ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ بعدازظهر سوم آبان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 15 October 2023

به گزارش تابناک قم، محمدتقی شاهچراغی درباره نحوه ثبت نام نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودمان را برای اجرای انتخابات پرشور با حضور شایسته مردم عزیزمان آماده می‌کنیم، گفت: لازم می‌دانم چند نکته را در نزدیکی آغاز ثبت‌نام داوطلبان بیان کنم.

وی افزود: در این مقطع برای اینکه مداراک ارائه شده با دستگاه‌های مربوطه تطبیق داده شود،  برابر قانون جدید، پیش‌ثبت نام صورت گرفت، ۶ دستگاه به سازمان پاسخ دادند و ۲۶ مهرماه این کار به پایان می‌رسد و به اعتراضات رسیدگی خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۸ صبح روز ۲۷ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ بعدازظهر سوم آبان ادامه خواهد داشت؛ این اولین نکته‌ای است که همه داوطلبان باید آمادگی داشته باشند.

شاهچراغی تصریح کرد: کسانی می‌توانند در ثبت‌نام شرکت کنند که در پیش‌نام شرکت کرده‌اند، کدپیگیری برای آن‌ها ارسال شده است. این برادران و خواهران می‌توانند در ثبت‌نام اصلی شرکت کنند.

وی افزود: برابر قانون جدید چند نکته در ثبت نام وجود دارد که باید به آن توجه شود؛ نخست اینکه ثبت‌نام غیرحضوری است و باید خودشان را برای نام نویسی آماده کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: یکسری اطلاعات در پیش ثبت‌نام گرفته شده که این اطلاعات در پرسشنامه ثبت شده است و در منظر داوطلبان قرار می‌گیرد و ارائه می‌شود بخشی از اطلاعات را باید جدید وارد کنند.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: تقریباً بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد که بستگی به بسته‌بندی دارد که آقایان و خانم‌ها از قبل انجام داده‌اند و باید اطلاعاتشان را از قبل آماده کنند که در اطلاعیه‌های ستاد انتخابات به اطلاع آن‌ها خواهد رسید و در پیامک‌هایی که برای آن‌ها رفته مشخص شده است.

وی افزود: هر ویرایشی که می‌خواهند انجام دهند در همان مرحله‌ای که وارد سامانه شدند باید انجام شود، زیرا اگر ثبت و تایید را بزنند و پرسشنامه به ستاد اصلی انتقال پیدا کند، امکان بازگشت وجود ندارد؛ تقاضای من این است که در ویرایش دقت کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت:جابجایی حوزه انتخابیه در طول دوره از صبح بیست و هفتم مهرماه تا ۶ بعدازظهر سوم آبان وجود دارد و داوطلبان می‌توانند حوزه انتخابیه خود را جابجا کنند.

شاهچراغی بیان کرد: این کار در واقع جابجایی نیست، زیرا در پیش‌ثبت‌نام، ثبت‌نام داوطلبان قطعی نیست، اما اگر کسی در تهران نام نویسی کرده و می‌خواهد از یک استانی به استان دیگر و یا از حوزه انتخابیه به حوزه انتخابیه دیگری منتقل شود، این جابه جایی امکان پذیر است.

وی با تاکید بر توجه قانون انتخابات به شفافیت مالی گفت: داوطلبان حتما باید یک شماره حساب غیرتجاری در سامانه بارگذاری کنند که الزاماً از این شماره حساب برای هزینه‌های انتخاباتی استفاده شود، که اطلاعات آن در سامانه وجود دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: داوطلبان انتخابات مجلس باید برابر قانون جدید حداقل پنج سال سابقه اجرایی، قضایی، آموزشی و پژوهشی داشته باشند این موضوع نیز در قانون آمده و می‌توانند به قانون مراجعه کرده و این اطلاعات را وارد کنند.

شاهچراغی با بیان اینکه اطلاعات داوطلبان انتخابات مجلس باید کامل در سامانه‌ها درج شود، عنوان کرد: پس از تایید اطلاعات در سامانه مذکور، امکان بازگشت و ویرایش وجود ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار