یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا یک نفر متخلف را در دشت های جنوب این شهرستان دستگیر کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 15 October 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علیرضا محمدی فارسی امروز، ۲۳ مهرماه گفت: از این فرد یک بهله پرنده شکاری دلیجه به همراه دام مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری کشف و ضبط شد و جهت سیر مراحل قانونی تخلفات انجام شده صورت‌جلسه شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا یادآور شد: پرندگان شکاری که در رأس یکی از هرم‌های غذایی چرخه طبیعت هستند، بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم و از ازدیاد غیرقابل کنترل آن‌ها جلوگیری می‌کنند و زنده‌گیری آن‌ها باعث آسیب به چرخه طبیعت و انقراض نسل آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: با سرد شدن هوا در نیم کره شمالی زمین، پرندگان شکاری و برخی دیگر از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای بقای حیات خود از نیمه دوم سال مهاجرت به مناطق گرمسیر را آغاز می‌کنند و بخشی از سال را در این مناطق به زمستان گذرانی می‌پردازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا افزود: این شهرستان در میان مناطقی است که بخشی از سال را میزبان پرندگان مهاجر و بویژه پرندگان شکاری از تیره شاهینیان نظیر بالابان و بحری است که جزو گونه‌های درمعرض خطر انقراض هستند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت آن‌ها و به دلیل قابلیت دست‌آموزی و استفاده درقوش بازی توسط برخی افراد در مناطق حوزه خلیج فارس، همواره توجه افراد سودجو و دلالان را به خود جلب کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار