کد خبر: ۱۱۳۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 14 October 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

هرس درختان در فصل پاییز انجام انجام می‌شود و به منظور زینت بخشی آنها به معابر و فضاهای سبز توسعه فضای سبز شهری افزایش رشد درختان جلوگیری از ایجاد مشکل برای سیم‌های عبوری برق و تردد خودروها همچنین جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت‌های پاییزی این اقدام صورت می‌گیرد در شهرهای مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی و نمایان شدن فصل پاییز هرس درختان در ‌های خاصی انجام می‌شود.

از آنجایی که در استان خوزستان به خصوص شهر اهواز فصل پاییز از نظر شرایط آب و هوایی بسیار معتدل و مناسب برای کشت و توسعه فضای سبز است از این بازده زمانی به منظور ارتقاء فضای سبز شهری استفاده می‌شود چرا که گرمای سوزان تابستان رخت بسته و بساط خود را از سر مردم جمع کرده است و اینک که هوا رو به خنک‌ها می‌رود کشت گل و گیاه، درخت و درختچه، توسعه فضای سبز و چمن‌ها وکاشت درختان متناسب با شرایط آب و هوایی و بومی هر منطقه‌ای رونق می‌گیرد‌.

مسئله دیگر که در این فصل حائز اهمیت است موضوع آبیاری مناسب به درختان و فضای سبز است چراکه در فصل گرم سال میزان نیاز گل و گیاه ، درخت و درختچه به آب بیشتر است اما این موضوع در فصل پاییز کمتر احساس می شود.

طی سالهای گذشته موضوعی که در زمینه هرسدرختان رخ می داد مسئله ایجاد حساسیت های پاییزی و آلرژی بود، مقرر شده بود که شهرداری‌ها هرس درختان کنوکارپوس که به گل دهی رسیده‌اند را تا قبل از آبان‌ماه انجام دهند.

گفته می شود گرده‌افشانی گیاه کنوکارپوس در اردیبهشت‌ماه و آبان‌ماه رخ می‌دهد ،گرده گیاه کنوکارپوس همراه ذرات ریز آلاینده‌های نفتی در زمان نخستین بارندگی پاییز موجب بروز حملات تنفسی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار