با هماهنگی دستگاه قضایی:
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از فروش یک هزارو ۱۸۹ دستگاه خودروی توقیفی در پارکینگ‌های سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 14 October 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای قضایی استان آذربایجان شرقی در تاریخ 13 مهر ماه در واکنش به گزارش تعدادی از مسئولان عالی قضایی ناظر بر توقیف چندین ساله تعداد قابل توجهی خودرو و موتورسیکلت در پارکینگ‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی، بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این وسایل نقلیه که بعضاً از 10 تا 19 سال در توقیف به سر می‌برند تاکید کرد و اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی نباید حتی یک وسیله نقلیه هم به مدت طولانی و چندین ساله در توقیف به سر ببرد و ضروری است که هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این قبیل وسایل نقلیه اقدامات مقتضی صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین در جلسه شورای عالی قضایی روز دوشنبه 16 مهر ماه به موضوع ناظر بر توقیف چندین ساله تعداد معتنابهی وسیله نقلیه در پارکینگ‌های مستقر در شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی، بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این وسایل نقلیه که بعضاً بیش از 20 سال در توقیف به سر می‌برند تاکید کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید حتی یک وسیله نقلیه هم چه متعلق به مردم باشد و چه متعلق به بیت‌المال به مدت طولانی و چندین ساله در توقیف به سر ببرد و ضروری است که هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این قبیل وسایل نقلیه اقدامات مقتضی صورت بگیرد؛ برخی از این وسایل نقلیه واجد ضمان هستند؛ لذا دادستان کل کشور به همراه دادستان‌های مربوطه در شهر‌های آذربایجان شرقی با جدیت این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

در همین رابطه حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از فروش هزارو 189 دستگاه خودروی توقیفی در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین مزایده به تعداد 400 دستگاه وسایل نقلیه موتوری توقیفی در استان برگزار شد.

وی افزود: در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف سریع‌تر اموال و خودرو‌های توقیفی، خودرو‌های موجود در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مورد بازدید قرار گرفت.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی خود را در قبال حقوق بیت‌المال و مردم مسئول می‌داند و از این رو با توجه به اینکه در حفظ و نگهداری از اموال مردم نیز مسئولیت داریم و به همین منظور رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده خودرو‌ها و اموال توقیفی که مدت زمانی بیشتر از زمان مورد نیاز قانونی توقیف شده و در انبار مانده اند مورد بررسی قرار گرفته و اکثر آن‌ها تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 107 میلیارد تومان از فروش 706 دستگاه خودروی توقیفی و 17 میلیارد تومان از فروش 155 دستگاه خودروی مصادره‌ای در استان به دست آمده و مبلغ 25 میلیارد تومان تاکنون از فروش خودرو‌های تبصره 2 به حساب خزانه عودت داده شده و تمام خودرو‌های به مزایده گذاشته شده کمتر از 3 ماه در پارکینگ بوده و فروش خودرو به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضا است.

مصطفوی‌نیا افزود: در شش ماهه نخست امسال تعداد 257 دستگاه انواع وسائط نقلیه موتوری از پارکینگ‌های خصوصی و یگان‌های کاشف سطح استان به پارکینگ مرکزی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان انتقال یافته است.

وی گفت: همچنین تعداد 560 دستگاه انواع وسائط نقلیه موتوری به یگان‌های کاشف و دستگاه‌های عضو واگذار شده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مبلغ 18 میلیارد تومان در سال 1401 عودت وجوه خودور‌های توقیفی تبصره 2 ماده 215 قانون که در مزایده‌های عمومی در معرض فروش قرار گرفته و پس از اخذ حکم قطعی مصادره و به حساب خزانه داری کل کشور واریز شده است.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ 25 میلیارد تومان در سال 1402 عودت وجوه خودور‌های توقیفی تبصره 2 ماده 215 قانون که در مزایده‌های عمومی در معرض فروش قرار گرفته و پس از اخذ حکم قطعی مصادره و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شده است.

مصطفوی‌نیا موجودی خودور‌های موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر در سال 1402 تعداد 330 دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: از این تعداد 60 دستگاه خودور‌های مصادره‌ای هستند که مراحل آماده‌سازی کارشناسی و فروش آن در درست اقدام است.

وی گفت: در سال گذشته نیز هزارو 549 دستگاه به ارزش مبلغ 140 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار