امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام با بیان اینکه استانداردسازی در همه بخش های جامعه ضروری است، گفت: در صادرات نیز باید به مسئله استاندارد توجه ویژه شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 11 October 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دیدار با مسئولان و کارکنان استاندارد ایلام، اظهار کرد: استاندارد یکی از بخش های مهم در جامعه است که باید در همه بخش ها بیشتر توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز بایستی مساله توجه به استاندارد از وسایل بازی در پارک ها تا آسانسورها انجام می شود، افزود: صادرات محصولات مختلف از کشور نیز نیازمند استانداردسازی و توجه به مسئله استاندارد است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: توجه به مسئله کیفیت و استاندارد کالاها که معرف کشورمان است در مسئله صادرات کالاهای ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه در صورت غیراستاندارد بودن، این کالاها دیگر توان رقابت در بازارهای جهانی را ندارند و از مشتریان سب اعتماد می شود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت برخی از کالاهای ایرانی در سطح دنیا مطرح است، افزود: به عنوان مثال برنج و چای ایرانی حرف های زیادی در دنیا برای گفتن دارند ولی نیاز است در برخی کالاها به مسئله استانداردسازی توجه ویژه ای برای رونق صادرات انجام شود.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: کیفیت و استانداردسازی کالا موجب رونق فروش و افزایش مشتریان می شود، آرم استاندارد باعث می شود مردم با خیال راحت یک کالا را مصرف کنند.

وی عنوان کرد: وجود کالاهای متعدد تقلبی در بازار اهمیت کار اداره استاندارد در جامعه را با اهمیت کرده است، وجود استاندارد کالا برای خرید مردم بسیار مهم است.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: استاندارد در اقتصادی جامعه و خانواده ها نقش مهمی دارد، باید مسئله استاندارد در تولید و مصرف در سطح جامعه فرهنگ سازی شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز در رقابت های جهانی باید به سمت کالاهای استاندارد حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: مرز مهران یکی از ظرفیت های اقتصادی در استان است که باید زمینه صادرات کالاهای استاندارد تولیدی استان را فراهم کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار