کد خبر: ۱۱۳۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 09 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید اسماعیل علوی با بیان اینکه پنج هزار اصله نهال گل محمدی در قالب طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در منطقه دودانگه این شهرستان در حال توزیع است، اظهار کرد: شهرستان ساری در تولید گیاهان دارویی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و یکی از برنامه های توسعه بخش کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله گل محمدی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار و دیمزارها از رونق بالایی برخوردار است، افزود: کشت گل محمدی یکی از اولویت های اشتغالزایی در مناطق چهاردانگه و دودانگه است و تاکنون 380 هکتار از مناطق بالادست شهرستان ساری گل محمدی کشت شد.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان زمین‌های بلاکشت را با کشت گیاهان دارویی به چرخه تولید بازگرداند و کشت گیاهان دارویی می‌تواند فرصت مناسبب برای اشتغال و منبع خوبی برای اقتصاد خانوار روستاییان باشد.

علوی گفت: پایین بودن هزینه تولید و نیاز آبی گیاه گل محمدی موجب شده است که علیرغم شرایط دمایی خاص در مناطق بالادست شهرستان، کشت این گیاه در مناطق سردسیری و کوهستانی مستعد و بهره ور باشد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار