سردار امیری گفت:در هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس دانش‌بنیان، حرفه‌ای روزآمد» همایش کلانتران نمونه، مراسم طلایه‌داران ترافیک، مسابقات دو استقامت ویژه پرسنل و در روز پایانی با شعار «پلیس پاسخگو، اعتماد عمومی و انسجام اجتماع» کارگاه و نشست‌های تعاملی با ادارات، ورزش‌های همگانی، تکریم پرسنل و خانواده‌های آن‌ها و برگزاری مراسم اختتامیه را خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ 05 October 2023

فرمانده انتظامی استان همدان از ارائه ۱۰ هزار خدمت مشاوره رایگان در مراکز مشاوره معاونت اجتماعی فراجا و کلانتری‌های استان خبر داد و گفت: قریب به ۷۰ درصد پرونده‌هایی که به مرکز مشاوره ارائه شده منجر به سازش شده است.

به گزارش تابناک همدان، سردار سلمان امیری در نشست خبری به تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی پرداخت و افزود: رضایت مردم در حوزه سلبی و ایجابی مورد توجه ماست و رسانه‌ها نیز نقش بسزایی در احساس امنیت در جامعه و همراهی با پلیس دارند.

فرمانده انتظامی استان همدان از افزایش ۴۷ درصدی وقوع جرایم سایبری در همدان خبر داد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد جرایم به سمت سایبری می‌رود و مردم باید هوشیار باشند.

وی با قدردانی از مردم همدان در راستای هماهنگی با پلیس نسبت به برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد: شعار امسال هفته ناجا نیز به نقش محوری مردم با عنوان «شهروند قانونمدار پلیس خدمتگزار» اشاره دارد که نقش آن‌ها را در برقراری امنیت پررنگ می‌داند.

امیری با اشاره به اینکه هدف ما فراهم کردن پلیسی در حد تراز جمهوری اسلامی با توجه به منویات مقام معظم رهبری است گفت: پلیس معتقد است برای مردمی که پای نظام ایستادند جان خود را فدا و امنیت آن‌ها را فراهم کند و در این راستا روزانه همکارانی به خیل شهدا می‌پیوندند.

وی با بیان اینکه از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه هفته انتظامی نامگذاری شده و در این هفته ۱۱۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود افزود: نخستین روز از هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس انقلابی سرباز فداکار، ایثار و شهادت» با حضور در گلزار شهدا نام و خاطره شهدا را گرامی داشته و دیداری هم با خانواده شهدا و نماینده، ولی فقیه در استان خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان همدان اهدای خون از سوی عوامل نیروی انتظامی را از برنامه‌های این روز دانست و گفت: در دومین روز از این هفته با شعار «پلیس ولایی، جامعه ایمانی و حفظ ارزش‌ها» در نماز جمعه حضور خواهیم داشت که ایجاد نمایشگاه جانبی در این محل با برگزاری غرفه‌های خدمات پلیسی و نیز پزشکی مورد توجه است.

سردارسلمان امیری با اشاره به سومین روز از هفته انتظامی با شعار «پلیس مقتدر، قانونمداری و انضباط شهری» عنوان کرد: تجلیل از پلیس‌های نمونه، معتمدین، پلیس‌های افتخاری و خانواده شهدا در برنامه است و مسابقات ورزشی نیز برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در چهارمین روز از این هفته با شعار «پلیس هوشمند مشارکت عمومی» ورزش صبحگاهی و میزبانی سازمان‌های دولتی و غیردولتی را خواهیم داشت گفت: در پنجمین روز از این هفته با شعار «پلیس خدمتگزار شهروند قانومدار و امنیت پایدار» نشست‌های هم‌اندیشی علمی با دانشگاه‌ها و برنامه «یاد یاران» و عیادت از بیماران و ملاقات مردمی از طریق سامانه ۱۹۷ برگزار می‌شود.

امیری با بیان اینکه در ششمین روز از هفته انتظامی با شعار «پلیس دانش‌بنیان، حرفه‌ای روزآمد» همایش کلانتران نمونه، مراسم طلایه‌داران ترافیک، مسابقات دو استقامت ویژه پرسنل را برگزار خواهیم کرد گفت: در روز پایانی با شعار «پلیس پاسخگو، اعتماد عمومی و انسجام اجتماع» کارگاه و نشست‌های تعاملی با ادارات، ورزش‌های همگانی، تکریم پرسنل و خانواده‌های آن‌ها و برگزاری مراسم اختتامیه را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای امسال ۶۰۱ هزار و ۳۰۱ تماس با پلیس انتظامی برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است عنوان کرد: از این تعداد ۲۱۸ هزار و ۹۱۶ مورد عملیات پلیسی انجام شده که دو درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در ۶ ماهه امسال مردم ۳۶۶ هزار درخواست راهنمایی و مشاوره از سامانه ۱۹۷ داشتند که پنج درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد افزود: مردم در نظر داشته باشند سامانه ۱۱۰ برای فوریت‌های پلیسی است و ۱۹۷ مشاوره‌هایی ارائه می‌دهد.

امیری با اشاره به ۱۰ هزار و ۸۰۰ مورد انواع طرح‌های عملیاتی پلیس در۶ ماهه ابتدای امسال با بکارگیری ۳۲ هزار و ۴۳۰ نفر نیروی انسانی انجام شده است افزود: جلسات تعاملی با ادارات در حوزه گشت رضویون نیز انجام شده است.

 وی با بیان اینکه ۱۷ مورد مناسبت مهم در ۶ ماهه امسال برگزار شده که پلیس با حضور فعال در شهر‌ها اقدامات خوبی انجام داده است گفت: امسال قریب به ۲۲ میلیون تردد در ایام اربعین در استان همدان ثبت شده و در این راستا خدمات پلیسی نیز ارائه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد زیادی از زائران اربعین که به سمت مرز حرکت می‌کردند و یا در راه برگشت بودند در ۱۵۰ موکب استان ساماندهی شدند و تامین امنیت و حفظ اموال آن‌ها در جاده‌ها در دستور کار فراجا بود افزود: همکاران اداره گذرنامه در طول اربعین در شیفت شبانه‌روزی با ۴۵ کاربر در همدان و با تعداد بالایی کاربر در ملایر توانستند خدمات قابل توجهی را به زائران ارائه دهند.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به اینکه با بازگشایی مدارس خوشبختانه با اتخاذ تدابیر لازم شاهد افزایش رضایتمندی مردم و کاهش ترافیک بودیم عنوان کرد: در پیشگیری از سرقت ۸۳ مصوبه در کارگروه‌های مختلف داشتیم و ۶۱ جلسه تعاملی با شهردادی، ۹۷ جلسه تعاملی با بسیج و ۳۹ جلسه تعاملی با اصناف برگزار شده است.

وی با اشاره به ارسال ۴۰ هزار و ۸۰۰ پیامک در قالب ۲۱ موضوع طی ۶ ماهه ابتدای امسال در استان گفت: در این مدت ۶۷ طرح مقابله با معتادان برگزار شده و ۳ هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر دستگیر شدند.

امیری با اشاره به انجام ۲ هزار و ۷۳ طرح استانی در ارتقای امنیت و پاکسازی استان از وجود معتادان متجاهر افزود: در این راستا با کاهش ۳۱ درصدی تاخیر حضور گشت‌ها مواجه بودیم و ۲۹۰ نفر از پلیس‌یاران نیز با ما همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس آگاهی شناسایی و انهدام ۲۲ باند و دستگیری ۵۵ سارق طی ۶ ماهه امسال به ثبت رسیده است گفت: ۱۵ طرح عملیاتی مبارزه با جیب بری اجرایی شده که ۱۷۲ فقره سرقت کشف و ۳۲ نفر هم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به ۱۹۰ میلیارد تومان ارزش کالا‌های کشف شده که ۱۸ درصد افزایش کشف بوده است خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس اقتصادی ۵۵۳ فقره پرونده تشکیل شده که ۱۲ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کشف ۲۲۴ فقره پرونده اقتصادی بالای ۱۰۰ میلیون تومان با ۱۸ درصد افزایش و ۱۰ فقره بالای یک میلیارد تومان که ۶۴ درصد افزایش را نسبت به مشابه سال قبل دارد افزود: ۳۵ فقره جرائم اقتصادی به ارزش ۱۲۳ میلیارد تومان کشف شده که ۹۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

امیری با بیان اینکه روز گذشته هفت تن کالای قاچاق و تقلبی به ارزش ۲ میلیارد تومان معدوم شد گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال در حوزه پلیس مبارزه مواد مخدر بیش از ۵ تن انواع مخدر کشف که ۱۵ درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی کشفیات تریاک و ۱۰ درصدی سایر مواد مخدر افزود: ۶ هزار و ۷۹۲ مورد عملیات پلیسی در حوزه مواد مخدر انجام شده که ۲۵ باند متلاشی و ۲ هزار و ۲۲۲ نفر قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به دستگیری ۳ هزار و ۷۰۹ معتاد و معرفی آن‌ها به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ که با ۲۰ درصد افزایش مواجه هستیم گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال ۵ هزار و ۳۰۶ تماس با پلیس فتا انجام شده که روزانه ده‌ها مشاوره در حوزه هک و پاک‌سازی بدافزار ارائه می‌شود.

وی به دستگیری ۱۵۲ مجرم اینترنتی اشاره کرد و افزود: وقوع جرایم سایبری ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که نشان می‌دهد جرایم به سمت جرایم سایبری پیش می‌رود و مردم باید هوشیار باشند.

امیری با بیان اینکه بیش از ۸۲ درصد جرایم سایبری اتفاق افتاده را همکاران کشف کردند افزود: از مجموع پرونده‌های کشف شده ۴۲.۲۰ درصد کلاهبرداری اینترنتی بوده و رتبه اول را اختصاص داده است و مزاحمت اینترنتی نیز رتبه چهارم را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس راهور با وجود افزایش خودرو‌ها در شهر با کاهش تصادفات فوتی مواجه بودیم که هفت درصد نسبت به مشابه سال قبل تصادفات فوتی درون شهری و برون شهری کاهش داشته است خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد تصادفات در جاده‌های برون شهری و روستایی است که می‌طلبد توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ جلسه ارتباط مستقیم با مردم در حوزه سامانه ۱۹۷ داشتیم و مردم با ما در تماس هستند و به بسیاری از درخواست‌های آن‌ها رسیدگی می‌شود گفت: بیش از ۱۴ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ انجام شده که مردم پیشنهادات و تقدیر‌هایی هم داشتند.

امیری با اشاره به اینکه ۲۱ درصد تقدیر‌های مردم از همکاران ما افزایش داشته در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه صدور گذرنامه افزود: در مدت ۶ ماهه ابتدای امسال ۶۰ هزار و ۴۲ جلد گذرنامه عادی صادر شده و ۱۶ هزار و ۱۰۰ جلد گذرنامه تمدید شده و تعداد گذرنامه زیارتی هم ۱۵ هزار و ۵۰ جلد بوده است.

وی با بیان اینکه اداره نظارت بر اماکن عمومی در ۶ ماهه ابتدای امسال یک‌هزار و ۱۲۲ فقره تاییده برای صدور مجوز داشتند گفت: در این مدت ۵۷ هزار و ۷۶۱ فقره انواع گواهینانه نیز صادر شده که افزایش ۱۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان همدان از پلاک‌گذاری ۶ هزار و ۷۵۶ فقره موتورسیکلت و ۱۸ هزار و ۵۰۴ خودرو در ۶ ماهه ابتدای امسال خبر داد و افزود: بیش از ۵ هزار مورد معافیت تحصیلی و... نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۶ درصد از پرونده‌های قتل در استان کشف شده است گفت: در حال حاضر در حوزه عمرانی پروژه ساختمان پلیس فتا را داریم و کلانتری ۲۱ استادان نیز به زودی افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار