فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بی‌توجهی برخی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین شرایط جاده، گفت: تصادفات منجر به فوت طی شش ماه ابتدایی امسال در استان افزایش قابل توجهی داشته و علت اصلی این حوادث بی‌توجهی رانندگان به شرایط جاده، تخطی از سرعت مجاز و ... است.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 04 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، منوچهر امان‌اللهی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: نظم و امنیت اجتماعی حاصل عملکرد تمامی دستگاه‌ها است و اگر یکی از حوزه‌ها به درستی وظایف خود را انجام ندهد شاهد ایجاد بی‌نظمی در جامعه خواهیم بود.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمت‌گزار»، ادامه داد: بر اساس این شعار شهروندان باید به نقش خود در اعمال قوانین و برقراری نظم عمومی پی برده و به آن عمل کنند.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری جزء استان‌هایی است که از نظر امنیت اجتماعی از جایگاه خوبی برخوردار است و این موضوع نسبت به جمعیت هر استان سنجیده می‌شود.

اجرای ۷۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در استان

امان‌اللهی با بیان اینکه اجرای حدود ۷۰ عنوان برنامه در طول هفته نیروی انتظامی در استان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی است.

وی، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیرو‌های مسلح، نشست با افراد و اقشار اثرگذار، تجلیل و سرکشی از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، همکاران بازنشسته، برگزاری مسابقات ورزشی برای کارکنان و... را از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان برشمرد و گفت: همچنین برای آموزش همگانی حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و مساجد برنامه‌ریزی شده است.

افزایش تصادفات منجر به فوت در استان

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بی‌توجهی برخی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی همچنین شرایط جاده، یادآور شد: متاسفانه تصادفات منجر به فوت در ۶ ماه ابتدایی سال جاری افزایش قابل توجهی داشته و بخش اساسی این حوادث به علت بی‌توجهی رانندگان به شرایط جاده، تخطی از سرعت مجاز و ... رخ می‌دهد.

امان‌اللهی گفت: در هفته نیروی انتظامی اجرای همایش طلایه‌داران ترافیک و تجلیل از رانندگان برتر استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در شش ماه ابتدایی سال جاری حدود ۲۸۵ هزار نفر به حوزه‌های ارائه خدمات نیروی انتظامی در چهارمحال و بختیاری مانند راهور، گذرنامه و... مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه مبارزه با مواد‌مخدر طی ۶ ماه ابتدایی امسال ۲ هزار و ۷۴ قاچاقچی، توزیع‌کننده و خرده‌فروش موادمخدر، یک هزار و ۲۲۰ فرد معتاد و یک هزار و ۴۹۳ سارق در استان دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به کشف موارد قاچاق کالا در استان، اضافه کرد: ارزش ریالی کشف قاچاق کالا در استان ۱۴۷ میلیارد تومان ارزیابی شده و همچنین ارزش ریالی جرایم اقتصادی کشف شده از دستگاه‌های مختلف استان اعم از اختلاس، فروش خارج از شبکه و... یک تیلیارد و ۴۳۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

امان‌اللهی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۳۲۲ هزار تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ برقرار شده است، اضافه کرد: در همین مدت ۸ هزار و ۴۳۷ فقره نظارت بر اماکن چهارمحال و بختیاری صورت گرفته که منجر به پلمب ۲۲۳ مرکز و دستگیری ۶ هزار و ۵۰۵ نفر شده است.

وی در پایان در خصوص ترافیک شهری شهرکرد، خاطرنشان کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات ترافیک شهرکرد هوشمندسازی شهر است چرا که روش‌های سنتی پاسخگوی رفع مشکلات ترافیکی نیست.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار