مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره سیب و انگور به عنوان یکی از رویدادهای ثبت شده شهرستان مشگین‌شهر بعد از چند سال تعطیلی مجددا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 01 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، جشنواره سیب و انگور با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و جمعی از اهالی استان در فخرآباد مشگین‌شهر برگزار شد.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: چهار رویداد شهرستان مشگین‌شهر اخیرا در فهرست رویداد‌های رسمی وزارت میراث‌فرهنگی ثبت شده‌اند که یکی از آن‌ها جشنواره سیب و انگور است که بعد از چند سال تعطیلی امروز مجددا شاهد برگزاری آن هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان مشگین‌شهر به ویژه ظرفیت موجود در زمینه گردشگری کشاورزی و طبیعی، این جشنواره می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت‌های موجود باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: این جشنواره امسال با حضور ۲۰ غرفه که به ارائه محصولات تولیدی خود می‌پرداختند و همچنین با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد و قابلیت ارتقا سطح جشنواره در سال‌های آینده وجود دارد.

محمدی ادیب ادامه داد: مشگین‌شهر با پتانسیل‌های متنوع موجود در این منطقه یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان مشگین شهر یکی از مناطق مستعد کشاورزی در استان اردبیل بوده که هر ساله بیش از ۶ هزار هکتار از باغات این منطقه به کشت و تولید محصول سیب اختصاص داده می‌شود. هم چنین سطح زیرکشت انگور در استان اردبیل ۲ هزار و ۲۹۳ هکتار بوده که عمدتا در شهرستان مشگین شهر قرار دارد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار