مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با آغاز سال تحصیلی ۵۰ طلبه جدید وارد مراکز حوزوی استان شدند، گفت: با احتساب طلاب جدیدالورود، بیش از ۸۰۰ طلبه در سطوح یک تا چهار حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 30 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی گفت: هم اکنون ۱۲ مرکز آموزشی حوزوی در چهارمحال و بختیاری فعال است و ۱۱ مرکز از این تعداد در سطوح یک، ۲ و سه فعالیت می‌کنند و دوازدهمین مرکز حوزوی نیز حوزه تخصصی شیخ مفید (ره) در شهرکرد است.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مرکز حوزه شیخ مفید (ره) بیش از ۸۰ دانش‌پژوه در ۶ رشته تخصصی شامل مدیریت و مشاوره اسلامی، تفسیر، تبلیغ با گرایش کودک و نوجوان و حقوق و قضای اسلامی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم طی یک دوره چهار ساله تعداد رشته‌های مراکز را توسعه دهیم، افزود: بنا بر پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با مرکز حوزه علمیه قم توسط معاونت آموزش و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان در ترم دوم سال تحصیلی جاری ۲ رشته تربیت مدرس و گرایش علوم عقلی فقه و اصول به سایر رشته‌های تخصصی مراکز افزوده می‌شوند.

سعیدی اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام، گزینش و شرکت متقاضیان در طرح «میثاق» به عنوان یک طرح پیش‌حوزوی، ثبت‌نام ۵۰ نفر از ۸۰ متقاضی تحصیل در حوزه قطعی شد که با آغاز سال تحصیلی جدید وارد مراکز حوزوی استان شدند.

وی با اشاره به اینکه با احتساب طلاب جدید‌الورود به حوزه‌های علمیه استان بیش از ۸۰۰ طلبه در سطوح یک تا چهار مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد بیش از ۱۵۰ دانش‌پژوه در حال تحصیل در درس خارج فقه و اصول حضوری و غیرحضوری هستند.

مدیر حوزه علمیه برادران استان بیان کرد: چهارمحال و بختیاری از جمله اولین استان‌هایی است که سامانه غیرحضوری درس خارج فقه و اصول را راه‌اندازی کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای این سامانه بهره‌مندی تمامی طلاب، از جمله طلاب طرح هجرت است که در نقطه‌های صفر مرزی فعالیت می‌کنند و می‌توانند با مراجعه به سامانه همراه با کلاس و تدریس‌های استاد پیش بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار