مبارزه زراعی با مگس میوه مدیترانه ای در 79 هکتار باغ های این شهرستان، شکار انبوه در 42 هکتار ،کاور اسپری در 140 هکتار و جمع آوری و دفن 500 کیلوگرم میوه آلوده از باغ های این شهرستان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 29 September 2023
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست جهاد کشاورزی بابل از ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در 9800 هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

 محسن آهنگری گفت: 6 ماه نخست امسال با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل، آفت مگس میوه مدیترانه ای در 9 هزار و 800 هکتار باغات این شهرستان ردیابی شد.

 

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: با فعالسازی 6 ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز 9 گانه جهاد کشاورزی این شهرستان و نصب 17 تله فرمونی به همراه کارت زرد، تله جلب کننده غذایی (بیولور)، تله سراتراپ و سراتینکس، یک هزار و 258 مگس میوه در این شهرستان شکار شد.

 

آهنگری درباره مدیریت تلفیقی با این آفت گفت: مبارزه زراعی با مگس میوه مدیترانه ای در 79 هکتار باغ های این شهرستان، شکار انبوه در 42 هکتار ،کاور اسپری در 140 هکتار و جمع آوری و دفن 500 کیلوگرم میوه آلوده از باغ های این شهرستان انجام شد.

 

وی  گفت: در راستاي آموزش و اطلاع رساني رديابي، پيش آگاهي و مبارزه با مگس ميوه مديترانه اي، 9646 آموزش انفرادی و 221 مورد آموزش گروهی با حضور 2 هزار و 961 بهره بردار انجام شد.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به برگزاری 3 کمیته فنی اظهار کرد: توزیع 2800 اطلاعیه راهکارهای مدیریت مگس میوه، 1080 بازدید میدانی، ارسال 300 پیامک و 100 بروشور 6 ماه اول امسال توزیع شد.

 

این مسوول با بیان اینکه مگس میوه یکی از آفات مهم اکثر درختان میوه است که سالانه خسارت زیادی را به کشاورزان و باغداران وارد می‌‌کند، یادآور شد: لاروهای مگس میوه با تغذیه از میوه باعث غیرقابل‌ مصرف شدن و حساسیت میوه به بیماری‌های قارچی مانند پوسیدگی می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار