نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بر لزوم ارائه راهکار برای اتحاد و انسجام اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ 28 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سید علیرضا عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در شورای فرهنگ عمومی استان باگرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی بود، اما در نوع خودش این جلسه یک فهرست بود و با توجه به اهمیت موضوع اتحاد و انسجام اجتماعی و نیاز جامعه انسانی و اسلامی باید راهکار‌هایی ارائه شود که ما در مقابل آفات و دشمن و با غفلت و فراموشی‌ها چه کنیم؟

وی پیشنهاد داد: فهرست آنچه اعضا در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کردند در قالب یک جدول مکتوب ارائه دهند تا اولویت‌ها به لحاظ اهمیت موضوع خودش و از جنبه رتبی در جمع صاحب‌نظران کارشناسی شود و از قبل در اختیار اعضا قرار گیرد تا برای بررسی و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی با مطالعه کامل باشد.

به گفته وی اگر بتوانیم یک مسئله کارشناسی شده مورد نیاز استان را تصویب و عملی کنیم دیگران باید از ما تبعیت کنند نه اینکه ما معطل طرح‌های آنان بمانیم.

ضرورت تقویت هویت ملی در مقابل غرب‌پرستی

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم اظهار کرد: نوعی خود باختگی و غرب‌زدگی در محیط‌های علمی کشور وجود دارد که این معضل به ویژه در دانشگاه‌ها استان‌های بزرگ پررنگ‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه در این حوزه باید هوشمندانه و هنرمندانه کار کنیم تا این معضل کمرنگ شود، چون در برخی منایق این خودباختگی و غرب‌دوستی عمیق است، تصریح کرد: تقویت هویت ملی، پرچم ملی و میهن‌پرستی در جامعه به ویژه نسل جوان قدم نخست در مقابل این غرب‌پرستی و خود باختگی فرهنگی است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در کنار برخی از محاسن کشور‌های غربی، اما باید معایب و جنایات وحشیانه آنان در جوامع و کشور‌های مختلف را برای نوجوانان و جوانان بازگو کنیم تا با ماهیت استکباری و استعماری غرب بیشتر آشنا شوند.

قناعت بر ضرورت دقت و سختگیری در گزینش و جذب استادان و معلمان تأکید کرد تا شاهد حضور پررنگ‌تر نیرو‌های انقلابی در مسئولیت‌های کلیدی و سطح دانشگاه‌ها و مدارس باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نیرو‌های انقلابی باید از اقلیت و مظلومیت در محیط‌های علمی خارج و تبدیل به اکثریت شوند، در ادامه افزود: مباحث خوبی در حوزه فرهنگ عمومی مطرح می‌شود، اما اگر باید تغییری ایجاد کنیم لازم است راهکار هم ارائه دهیم تا خروجی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه و عرصه‌های مختلف دیده شود.

قناعت بیان کرد: طرح «قهرمان من» موجب تقویت انسجام ملی و اعتماد به نفس ملی می‌شود، چون هم بحث معرفی شهدا و هم مفاخر و اسطوره‌های تاریخ انقلاب مطرح است که در همین راستا می‌توان برگزاری همایش علمی و جامع برای بزرگداشت آیت الله تهامی در مرکز استان برنامه‌ریزی کرد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار