معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی در کشور است، گفت: امسال 5 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود از این میزان 250 هزار تن سیب‌زمینی برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 23 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سیروس بیک‌بکان ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی در کشور است، گفت: امسال ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سیب‌زمینی یکی از محصولات اساسی و عمده استان ما است.

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد از محصول برداشت شده سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری به عنوان بذر استفاده می‌شود، افزود: همچنین به شهر‌های جیرفت، کرمان و بندرعباس ارسال می‌شود.

بیک‌بکان اضافه کرد: زمان برداشت سیب‌زمینی از اول مهرماه در استان شروع می‌شود و تا آخر آبان‌ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: امسال با توجه به آغاز زود هنگام بارش‌های پاییزی کشاورزان باید هرچه سریع‌تر به برداشت مزارعی که امکان برداشت وجود دارد، اقدام کنند و محصولاتی که هنوز موقع برداشت آن فراهم نیست به محض به وجود آمدن شرایط در کوتاه‌ترین زمان برداشت شود تا آسیبی به کشاورز وارد نشود.

چهارمحال و بختیاری پتانسیل رتبه اول شدن در تولید سیب‌زمینی بذری را دارد

مجید هاشمی رییس واحد استانی موسسه گواهی بذر و نهال چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: طبق برآوردی که دفتر محصولات سیفی، سبزی و سیب‌زمینی وزارت‌خانه جهاد کشاورزی انجام داده است، حدود ۳۰درصد بذر سیب زمینی‌های کشور را استان ما تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری رتبه سوم تولید بذر سیب‌زمینی کشور را دارد، ادامه داد: ۳۰۰ هکتار سیب‌زمینی لیبل‌دار تحت اداره ثبت و گواهی جهاد کشاورزی مدیریت زراعت در استان کشت شده است که امیدواریم با توجه به شرایط اقلیمی، وجود منابع آبی، عاری بودن از آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای رتبه اول را در کشور به دست آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار