مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اردوی عملیاتی جهاد محرومیت زدایی دامپزشکی امروز (پنجشنبه) در روستای ارگ شهرستان جاجرم برگزار و بیش از یکهزار و ۲۰۰ راس دام علیه بیماری سمپاشی شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 21 September 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حمید رمضانی در این خصوص اظهار کرد: در این اردوی جهادی، بدن یکهزار و ۲۰۰ راس دام سبک با مصرف سه لیتر سم "سایپرمترین" و بدن ۲۵ راس دام سنگین با مصرف یک لیتر سم "فلومترین" علیه بیماری سمپاشی شد.

وی افزود: خوراندن شربت ضدانگل برای یکهزار و ۲۰۰ راس دام سبک با مصرف ۱۳ لیتر شربت ضدانگل از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح جهادی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: این اردوی جهادی یک روزه با حضور هفت نفر دانشجو و ۶ همکار دولتی در قالب سه تیم عملیاتی برگزار و در آن خدمات دامپزشکی به دامداران این منطقه ارائه شد.

وی با اشاره به حضور سه دامپزشک در این اردو برای درمان دام‌های بیمار افزود: در این اردوی یک روزه، واکسیناسیون یکهزار و ۲۰۰ راس دام سبک علیه تب برفکی انجام شد همچنین ۲۰ قلاده سگ گله علیه بیماری هاری مایه کوبی شد.

افزود: در این طرح جهادی، ۴۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری‌های نیوکاسل و آنفلوانزا واکسینه شدند.

وی با اشاره به توزیع ۵۰ کیلوگرم مکمل معدنی بین اهالی روستا گفت: در این اردوی یک روزه اقلام بیولوژیک به ارزش ۱۰۵ میلیون ریال در اختیار دامداران منطقه قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در این طرح، کلاس آموزشی و ترویجی با محوریت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برای اهالی برگزار شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار